Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fuji-Servetto

• avi

AG2R: Mancebo (niet gepakt, wel zwaar onder verdacht, net als Basso, Ullrich)

En in 2007 of 2008 is er toch nog een renner van Ag2r in de Tour betrapt? Ik kom even niet meer op de naam…

• Pyama

Bedoel je niet Fofonov van CA?

• JW

Waar je een redelijke grens trekt is altijd discutabel. Je kunt het daarover met de ASO oneens zijn, maar ze zijn m.i. wel redelijk consequent.

Een ploeg die een Tour echt in diskrediet brengt door dopinggebruik op grote schaal, of dopinggebruik waarvoor de ploegleiding (mede-)verantwoordelijkheid kan worden verweten, (of de opvolger van die ploeg, is het jaar daarop in de Tour niet welkom. Zo'n ploeg wordt ook uit de (aan de gang zijnde) Tour gezet.

Een ploeg waar een renner op doping wordt betrapt, maar dat duidelijk de schijn heeft van een individueel geval (en de ploegleiding niet duidelijk iets kan worden verweten) mag gewoon terugkeren Zo'n ploeg wordt niet uit de (aan de gang zijnde) Tour gezet.

Astana en Fuji-Servetto zijn duidelijke voorbeelden van de eerste groep.

Cofidis en Barloworld voorbeelden van de tweede categorie.

Barloworld is niet geweigerd vanwege Duenas (ze mochten toen de Tour ook gewoon vervolgen). Barloworld streed met enkele andere ploegen om de laatste wildcard. Daarbij heeft Skil het gewonnen, met name door hun optreden in P-N.dit jaar (en ook al voorgaand jaar).

Het lijkt onwaarschijnlijk dat het CAS de ASO alsnog zou dwingen Fuji toe te laten (gezien de uitspraak van het CAS m.b.t. deelname van Fuji aan P-N).

• avi

O ja, je hebt gelijk, ik bedoel Fofonov. Dank u.

Je weet toch nooit of er sprake is van zelfstandig handelen van de renner, of dat er vanuit de ploeg een structuur geboden wordt? Ook bij Piepoli en Ricco kun je dat niet bewijzen (wel vermoeden, maar dat is niet voldoende). Was er bij Astana sprake van vanuit de ploeg gestructureerd dopinggebruik? Nee (geen bewijzen).

ASO doet gewoon wat het wil en waarom ook niet: het is de koers van ASO. Ik hoop dat ze de komende jaren de beste ploegen/renners laten starten die meewerken aan alle mogelijke anti-doping checks die er zijn…en dat ze redelijk chauvinistisch zijn in Frankrijk dat weten we allemaal.

• JW

Het gaat niet alleen om vanuit de ploeg gestructureerd dopinggebruik, maar ook of de ploegleiding het dopinggebruik had kunnen/moeten weten. Daarnaast om de mate waarin de Tour erdoor gedupeerd wordt.

In het geval Astana is het toch vrijwel ondenkbaar dat Vino, zonder dat de ploegleiding er iets vanaf wist of dit had kunnen weten, op een koersdag er een tijdje opuit trok om een bloedtransfusie te ondergaan.

• Djenghis

JW schreef:

>

> Barloworld is niet geweigerd vanwege Duenas (ze mochten toen

> de Tour ook gewoon vervolgen). Barloworld streed met enkele

> andere ploegen om de laatste wildcard. Daarbij heeft Skil het

> gewonnen, met name door hun optreden in P-N.dit jaar (en ook

> al voorgaand jaar).

>

Lijkt me nogal kort door de bocht. Zó schokkend goed was hun optreden in P-N nu ook weer niet. Normaal gesproken zou de Tour toch echt wel voor Barloworld kiezen met toppers als Soler en Hunter in de gelederen. Toch wel wat beter dan Hivert en Veelers. Maar uiteindelijk zullen volgens mij de situatie Duenas en de Franse renners bij Skil de doorslag hebben gegeven en niet de prestaties van Skil in P-N…

• JW

Natuurlijk ! Als Hivert een Belg of Nederlander was geweest waren de kansen van Skil heel wat kleiner geweest. Maar volgens mij spreekt hij aardig goed Frans.