Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom geen Bos/Rabo media offensief??

• adri

Ik denk dat Bos en Rabo mediatechnisch gezien weer kansen laten liggen. Bos beweerde voor de NOS vaag dat er geprobeerd is contact te leggen met Impey/Barloworld. Door wie? Wanneer? Hoe?

En proberen is niet genoeg! Ga er langs met veel bloemen, fotografen enz. Maak publiekelijk excuses en leg Impey persoonlijk uit wat er gebeurd is. Nu ligt er toch een vermoeden van opzet, al dan niet in een vlaag van frustratie over een weer mislukte sprint of gewoon verstandsverbijstering is gebeurd. Op Cyclingnews valt nu ook te lezen dat het ontbreken van excuses belangrijk is voor Impey c.s..

Laat ik vooropstellen dat op de beelden door Bos van alles wordt gedaan wat niet mag. Ik kan mij echter niet voorstellen dat je moedwillig iemand voor je eigen wielen gooit. Iedereen zal dan toch instinctief iemand wégduwen en niet trekken?

(Ja, dit had ook in een ander topic gekund, maar dat borduurt nog voort op de val, het gaat nu om de acties van Rabo)

• HarrieH

Persoonlijk houdt ik niet zo van die mediatoestanden.

Mijn voorkeur zou zijn als ze het gewoon low-profile oplossen. En wellicht hebben ze dat allang gedaan.

We heten niet allemaal Lance, hè ?

• Sly

zijn die beelden nog ergens te zien? ik heb ze gemist en ben nieuwsgierig

• Stephan

http://www.wvcycling.com/bericht/3899

• Sly

Tja, wat moet je daar nou mee…

Hij wil er langs, heeft meer snelheid en komt in het gedrang. (Hebben jullie die hekken zien staan? Schots en scheef! Dat helpt ook niet!) Ik zou inhouden en hopen op een ander gaatje en anders is het een kwestie van volgende keer beter.

Hij wil, denk ik, de beste man een teken geven dat hij er langs komt, maar grijpt hem in een reactie omdat het allemaal niet past. Dit met alle gevolgen van dien. Geen opzet, maar wel een oerdomme actie.

Afijn, mits dat nog niet is gebeurd, zou een gesprekje o.i.d. wel op zijn plaats zijn. Misschien niet eens van de ploeg, maar dan toch van Theo zelf.

Dit moet je niet breed uitmeten in de pers. Pas als alles geprobeerd is en eventueel in het reine is getrokken een kort media-berichtje.

Theo schorsen of anderszins straffen gaat te ver. Er is geen opzet in het spel. Waarschuwen mag wel, alhoewel hij zelf ook wel geschrokken zal zijn. Al doende leert men (af).

• noot

Ik denk toch dat Bos met een schuldig geweten zit. Ik heb die internetfilmpjes een aantal keer bekeken en daar kon je hem nog een voordeel van de twijfel geven. Maar ik heb het ook op TV gezien, waar de kwaliteit veel beter was. Daar zag je hem echt aan het shirtje trekken. Als hij alleen zou duwen zou het shirtje niet meegeven, en nu zag je het shirtje echt loskomen van het lijf van Impey.

Helaas…

• Herogewier

Ware het niet dat hij op het moment van vastpakken van het shirt van Impey al lang en breed aan het vallen is, zou het inderdaad kloppen wat je zegt. Maar Bos is dan al aan het vallen doordat hij door Impey de hekken in geduwd werd wat hi met de hand op zijn schouder probeerde te voorkomen.

Maar volgens mij hadden we het hier al aardig uitgekauwd :)

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=880984&t=880984

• Proost!

Ik zou het wel toejuichen als Impey zijn excuses aanbiedt aan Bos voor het feit dat hij hem in de dranghekken rijdt. Wat een onbezonnen actie van die man zeg. En dan nog een ander de schuld geven!

• adri

Het gaat mij niet meer om het incident zelf, maar wel de wijze van aanpak van Bos en zijn ploeg. Hadden ze zich niet een heleboel ellende kunnen besparen door actie richting Impey en Bwolrld te ondernemen?

• JW

Sehr fairer Sprinter“

Siedler nimmt Theo Bos in Schutz

21.04.2009 - (rsn) – Sebastian Siedler (Vorarlberg-Corratec) nimmt den wegen eines schlimmen Sturzes auf der letzten Etappe der Türkei-Rundfahrt in der Kritik stehenden Niederländer Theo Bos (Rabobank Continental) in Schutz. „Für mich sieht es eindeutig so aus, dass Impey sehr nah nach links vor das Rad von Bos kommt und dadurch der Niederländer als erster ins Gitter prallt und nur aus Reflex dann seine Hand nach rechts ausstreckt“, so Siedler zu Radsport News, nachdem er sich die TV-Bilder angeschaut hatte. „Theo Bos habe ich bei der Settimana-Lombarda als sehr fairen Sprinter erlebt. Was im Finale der Türkei-Rundfahrt genau passierte, habe ich nicht sehen können. Man sollte vielleicht auch nicht die Bilder aus der Hubschrauber-Perspektive überbewerten.“

Für Siedler, der die letzte Etappe im Sprint gewonnen und seinem Team den ersten Saisonsieg beschert hatte, resultierte die Hektik und das Chaos im Finale in Alanya aus der Konstellation im Gesamtklassement heraus. „Es waren ja mehrere Fahrer im Sekundenbereich, die mit einer Zeitgutschrift im Zieleinlauf den Rundfahrtsieg hätten erringen können“, so der 31-Jährige. „Mir ist das Verhalten einiger dieser Kandidaten schon auf den letzten Kilometern aufgefallen. Für mich haben einige einfach zu viel riskiert und den Bogen überspannt. Sie hätten besser die Nerven behalten und die Sprinter den Sieg unter sich ausmachen lassen sollen. Die Zeitgutschriften gab es ja schließlich nur für die ersten drei des Tagesklassements.“

Da das Feld im Zielort noch eine Schlussrunde fahren musste, hätte sich jeder Fahrer die Anfahrt genau anschauen können, so Siedler. „Für mich war eindeutig klar, dass es gefährlich werden würde und ich bin absolut kein Risiko eingegangen. Das hat mich zwar etwas mehr Kraft gekostet, aber das war es mir wert. Ich konnte auch bei anderen Sprinter beobachten, dass sie verhältnismäßig vorsichtig gefahren sind.“