Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom geen Bos/Rabo media offensief??

• zabirskie

Sympathiek van Siedler dat hij het voor Bos opneemt.

Jammer genoeg leggen zijn uitspraken niet zo veel gewicht in de schaal als bijvoorbeeld de waanideeën van Lance. Een media-offensief om Bos' naam te zuiveren lijkt me dan ook geen gek idee. Publieke excuses van Lance zouden ook een handje helpen en bovendien op hun plaats zijn. En die Impey? Die draait wel weer bij.

• Nürburgring78

Onder de clip op You Tube schreef iemand een uur geleden dat Theo Bos nu officieel gediskwalificeerd is en een geldboete heeft gekregen.

Kan iemand dit bevestigen?

• zabirskie

Cyclingnews heeft wat nieuws:

While he's clearly angry, Impey said that he personally is unlikely to lodge a complaint. “I am leaving this up to my team,” he said. "I would like to stay away from all the politics as I am not in the best position now, I just want my health back and to recover.

“The world of cycling saw it and something needs to be done about it,” added Impey. “I would like them to review it all and make a decision, a final one. As I said, I don't want to get involved in the politics. But it makes me really mad when he couldn't even utter a word of apology when I was lying next to him in the ambulance. Clearly he was not that sorry.”

Barloworld team director Claudio Corti has called on the UCI to sanction Bos. Corti believes should the now high-profile incident go unpunished, it could have a dangerous impact teams' attitudes.

en:

As reported on Tuesday, the UCI has said that it could review the incident. It will first await the report of the president of the jury and then make a decision. In this case both riders are likely to be asked their side of events, and frame-by-frame analysis of the television footage will most likely be used.

Nog geen uitspraak dus, maar de UCI gaat het misschien onderzoeken. Voor sommige mensen is dat al voldoende om aan te nemen dat er een schorsing volgt.

• Nürburgring78

Die reactie valt hier te lezen:

http://www.youtube.com/watch?v=7JMY68cS9gw&feature=related

• Ottie

Gaan we nu ook al die andere handopleggingen in het peloton, zelfs het openbaar nuttigen van champagne in slotetappes van grote koersen aanpakken?

Daarnaast ook alle valpartijen zo analyseren als nu gedaan gaat worden? Dan krijgt de UCI het nog druk. En de wedstrijden waar geen camera's bij zijn en waar nog veel ergere dingen gebeuren, wat doen we daar mee?

Niemand kan volgens mij n.a.v. het voorgevallene een schorsing gaan opleggen, omdat we niet weten wat er vooraf gebeurt met de mannen, omdat Theo al bijna in de hekken rijdt en waarschijnlijk, ja waarschijnlijk, door de gele trui daar terecht is gekomen, maar wie beslist zoiets zonder dat er duidelijk beeld is?

De gele trui is wel heel rap links komen rijden ineens nadat ze even uit beeld waren…..

Volgens mij had iedereen hetzelfde gereageerd zoals Theo ook reageerde, hij probeerde in de val de gele trui af te duwen maar omdat ie op dat moment waarschijnlijk al viel ging hij ipv te duwen automatisch aan het shirt trekken.

Samenloop van omstandigheden als je valt, je probeert je ergens aan vast te klampen lijkt me. En met 60-65 in het uur lijkt me dat allemaal niet eens zo vreemd.

• achterhoeker 2duuzend

Het is wel duidelijk dat Bos aan het shirt van Impey trok maar volgens mij deed hij dat om zichzelf op de trekken. Die Impey duwde hem de hekken in en als je eenmaal naar links overhangt kun je niet uit eigen beweging terug.

• Herogewier

Hij gaf zelf aan diezelfde dag nog naar Barloworld te zijn geweest, war die een zeer boze Hunter trof die absoluut niet voor rede vatbaar was. Tenminste zoiets begreep ik er van. Je moet het lange intervieuw bij deNOS even kijken.

• Ron Meijers

Volgens mij is het verstandiger om uit de wind te blijven. Iedereen heeft toch z'n oordeel klaar o.b.v. de niet-misselijke beelden. Ze zijn nu niet bepaald voor veel verschillende interpretaties vatbaar, of beter: één interpretatie kun je bijna niet omheebn. Alleen Bos weet hoe ‘t echt zat en wat z’n intenties waren. Van bovenaf lijkt het inderdaad alsof ie ‘m een zwieper geeft, maar veel dingen zijn niet wat ze lijken te zijn. Ik wil Bos best op z’n woord geloven, was het niet dat ik een ronduit negatief mensenbeeld heb. Ik ga liever uit van het negatieve in de mens om af en toe verrast te worden, dan dat ik uitga van het positieve in de mens en dan af en toe teleurgesteld wordt. Ik ben eigenlijk gewoon een blijmoedig pessimist, die zijn doorgaans het gelukkigst in het leven. ;)

Niet te serieus nemen, die laatste passage ;). Laten we het bij de feiten houden, er is ‘iets’ gebeurd, los van de opzet daarvan, moet je je handen van iemand af houden. Actie valt geenszins goed te praten. Publieke knieval doen, kop beneden het maaiveld houden een tijdje en het waait wel over. Het peloton zal 'm zelf wel straffen, in die zin is een meute wielrenners zelfdisciplinair, daar hoeft geen commissie zich mee te bemoeien.

• Flappie

Zelfde als in Gerwen bij de Junioren;)

Alleen reden die 2 reden enkele meters voor het peloton.

• Nürburgring78

Er komen steeds meer flimpjes over dé crash op You Tube, ze worden ontzettend goed bekeken en de meningen zijn verdeeld. Ik hoop ook dat Bos vrijuit gaat en er amper iets aan de hand is maar hoe vaker ik het bekijk hoe meer ik ga denken dat Bos iets doet wat niet mag.

Op een langer filmpje zie je dat Impey nog in de midden rijdt en doordat ie van zijn lijn afwijkt naar links komt Bos in een levensgevaarlijke situatie terecht. Normaal gesproken duw je dan zo'n renner van je af en probeer je je af te weren lijkt mij zodat je voorkomt dat je valt. Maar hoe vaker ik kijk hoe meer het er op lijkt dat Bos hem gewoon vast pakt ipv zich af te weren.

En waarom doet een renner dan

zoiets ?

Ik denk dat Bos boos werd omdat de man in het geel opeens voor zn snufferd opduikt waardoor Bos dreigt te vallen en hem daarom in een reflex beet pakt. Hij weert zich niet af volgens mij maar pakt de goede man bij zn shirt vast. Iets anders kan ik er niet van maken. Ik fiets zelf niet en ben daarom geen deskundige op dit gebied maar dit is gewoon een persoonlijke mening. Niets meer en niets minder.