Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het postmoderne wielrennen

• Collega

Waar Maarten Ducrot, de (nieuwe) wielergoeroe van de Nederlandse TV, nog altijd spreekt over het nieuwe, het moderne wielrennen, slaat hij de plank volledig mis door het paradigma waar in de samenleving momenteel zit volledig buiten zijn beperkte denkkader te laten. In de postmoderne samenleving waarin we leven zijn de grote verhalen dood en zoekt hij naar een nieuwe ideologie, die niet meer bestaat, die hij niet meer zal kunnen vinden. De trend die werd ingezet door de AvantGardistische kunstbewegingen uit de jaren ‘20 en sinds de jaren ’80 ook in het denken van de Westerse wereld is doorgedrongen zorgt er voor dat alles en iedereen individueel geanalyseerd moet worden. In het posthistorische en postgeografische tijdperk waarin wij leven is de enige oplossing tegen slecht commentaar een interactief systeem, waarbij het narratieve verhaal vervangen wordt door het neo-narratieve verhaal van vele individuen. Zal de virtuele wereld, die laat zien hoe de narrativiteit uit ons wereldbeeld verdwijnt en vervangen wordt neo-narrativiteit en interactie ook het commentaar bij het wielrennen gaan veranderen in de nabije toekomst?

• JoJo

Juist Ja; Het oude wielrennen is juist aan een come-back bezig die zijn weerga niet kent !

• Pietje

Je ff alle moeilijke woorden die je kent in 1 tekst plaatsen??

• Rufus

ja

• Frans Fasee

Enkeltje Prullenbak ?

• arend appelberg

ik denk het wel collega. je ziet nu al initiatieven van enkelingen die live commentaar geven tijdens koersen en die links om ernaar te luisteren via hyves en msn te verspreiden. mensen zullen dus steeds meer keuzes krijgen in naar wie ze willen luisteren en de tv is hierin een verliezend medium, ook al hebben ze het zelf nog niet zo door. geldt bijvoorbeeld ook voor nieuwsvoorziening.

ik vind het iig erg toe te juichen.

• Proost!

Ik denk dat je volkomen gelijk hebt. Dit forum is daarvan in zekere zin al het bewijs.

• Jan

Erger nog. De tekst zit vol spel- en stijlfouten. Stakker….

Jan

• Collega

dit is geen stijl en jij bent ook een fout jan.

• Pebo

Misplaatste poging om Ducrot intellectueel af te kraken, is niet nodig, hij is al nep genoeg. Ik luister alleen nog maar naar de Belg. Hoorde dat hij gister Weening weer eens aanzag voor Martens, zo ongelooflijk veel domme fouten Het semi-intellectuele gebrabbel doet me denken aan Smeets…. Dit is wel zijn niveau namelijk. Die zogenaamd belezen lulkoek verkoper.