Alweer een mooi stuk van Robert zijn toetsenbord:
zie zijn site
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsGewoon een leuke, oprechte vent, net als zijn buurman Guus Hiddink.
22-04-09
Aandacht
Mocht je als wielrenner met een tekort aan aandacht zitten, dan moet je het volgende eens proberen. Zie dat je op zondag 19 April van start gaat als kopman van een Nederlandse ploeg in de Amstel Gold Race, een leuke wedstrijd door het Limburgse land. Hierbij van mij de garantie dat je in de dagen voorafgaand aan dit schitterende evenement zeker aan je maandelijkse krant, tv en interviewquotum gaat komen. Als het dan nog een beetje lekker loopt en je weet nog bij de eerste 3 te eindigen zorgt dit, naast een gezellige chat met Mart van de NOS weer voor de nodige persminuutjes.
Door alle drukte is het lastig om echt te genieten en wanneer je bij elke stap die je zet een vreemd pijntje door je bovenbeen voelt schieten verandert de brede glimlach in de zogenaamde ‘Boer met kiespijn-smile’ Als een dag later na een MRI-scan blijkt dat je daadwerkelijk een scheurtje van slechts een paar millimeter in de aanhechting van je pees hebt opgelopen overschaduwt de teleurstelling toch de mooie prestatie van een dag eerder.
In eerste instantie baalde ik enorm, maar het feit dat je in topvorm een van de mooiste koersen van het jaar, de Waalse Pijl gaat missen dringt later pas echt tot je door. Ik denk dat het moment van besef kwam toen ik binnen 30 minuten na het plaatsen van het persbericht de 5e journalist aan het uitleggen was hoe het nu allemaal in elkaar zat. Deze aandacht is echt irritant.
Voor nu is het rusten en hopen op spoedig herstel. Het gaat eigenlijk goed en als ik loop voel ik weinig. Maar tussen lekker lopen en 270 kilometer fietsen zit een wereld van verschil.
Morgen stap ik voor het eerst weer op de fiets, maar als ik niet 100% pijnvrij kan fietsen lijkt het mij niet verstandig om risico’s te gaan nemen in Luik-Bastenaken-Luik. Zoals ik vorig jaar heb gemerkt is deze koers met twee goed functionerende benen al zwaar genoeg.
Voor nu lig ik nog een aantal uren mijn topvorm te slijten op onze gezellige hoekbank en lijkt het erop dat ik geïndoctrineerd wordt door de fantastische verkooptechnieken van mijn jeugdheld Mr. T, beter bekend als B.A Baracus. De Oude vechtersbaas van ‘The A-Team’ heeft zijn gouden kettingen en ringen ingeruild voor een schortje en staat voor een goedkoop decortje wat keukengerei te aan de man te brengen voor een TeleShop-programma. Ik sta op het punt om zijn fantastische ‘Flavour wave turbo oven’ te kopen maar wordt op het nippertje gered doordat de uitzending van de Waalse Pijl begint.
Nu maar hopen dat ik snel weer lekker kan klagen over te veel aandacht en dan wel als gevolg van positieve prestaties!
Robert
Redactie | 2007 Copyrights www.robertgesink.nl | info@robertgesink.nl
Ik hoop het eigenlijk niet. Het lijkt me niet verstandig met een spierscheuring, ook al is hij maar klein, binnen een week 270 km te gaan zitten beuken. Als hij, positief bekeken, een beetje voorzichtig rijdt en 15e wordt is het voor niemand leuk. Gaat het helemaal mis, is hij zeker 6 tot 8 weken uitgeschakeld. Gewoon lekker rusten en langzaam naar de tour gaan werken. Volgend jaar is hij hopelijk een paar procenten beter en kan hij ze wel losrijden, iets wat hij dit jaar toch niet kan. Nu verliest Gesink toch wel in een sprint. Natuurlijk hoeven we als Gesink niet meedoet helemaal niks meer van Rabo te verwachten, maar dan kan ik lekker rustig gaan studeren.
Leuk stukje van Gesink.
Mijns inziens zou hij ook Luik beter links laten liggen. Het risico op een zwaardere blessure is inderdaad groter.
Noteer ook dat hij de Waalse Pijl één van de mooiste wedstrijden van het jaar vindt.
De kenners hier doen anders nogal schamper over deze wedstrijd. Toch wel een beetje vervelend…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?