Gerben aan de telefoon:"Was ik beste Nederlander vandaag? Dat meen je niet? Maar Kroon reed hartstikke sterk? Op welke plaats is hij dan gefinished?
Ik had vandaag echt een ongelooflijk slechte dag. Mentaal was ik er ook niet echt bij. Als ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat het door m'n hoofd heeft geflitst om af te gaan stappen. Maar ik ben natuurlijk gewoon blijven rijden. Later in de wedstrijd kwam ik er een beetje door en ging het wat beter. Het lukte me zelfs om met de eerste groep aan de laatste beklimming van de muur van Huy te beginnen. Maar dat was maar op het nippertje hoor. Ik was de laatste renner van die groep toen er een breuk in het peloton kwam achter mij.
Enfin, de Amstel Gold Race heb ik vandaag goed uit m'n benen kunnen rijden. Nu kan ik me voor gaan bereiden op Luik-Bastenaken-Luik van zondag. Ik train vaak in dat gebied dus ik ken het parcours redelijk goed. Wat heb ik overigens een ongelooflijk mooi programma gereden dit voorjaar hè? De Omloop, Vlaanderen, Parijs-Roubaix, E3 Prijs, Brabantse Pijl, De Panne en nu dus de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. En dat zonder ook maar één keer serieuze kleerscheuren opgelopen te hebben. Echt een droomvoorjaar! Ik knijp mijn handjes dan ook dicht met deze ploeg en ben erg blij dat ik hier nog een plekje heb weten te bemachtigen eind vorige jaar.
Wel baal ik nog steeds van Vlaanderen. Ik had daar, naar mijn gevoel, echt een veel betere uitslag kunnen rijden. Gelukkig is het seizoen nog lang.
Ten slotte wil ik graag één van mijn grootste fans van harte beterschap toewensen. Het lijkt erop dat hij mijn pech een beetje heeft overgenomen want hij is aangereden door een auto toen hij aan het fietsen was en ligt nu in het ziekenhuis. Boris, ik bel je binnenkort even, sterkte man!"
gerbenlowik.nl/ (met dank aan Catena voor het verwijzen)