Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

LBL aan de meet volgen

• Frank

Heja,

Zaterdag ga ik naar Saint Nicolas, logeer bij een kameraad aldaar.

Zondag ga ik met een andere kameraad fietsen. Om 07.18 pakken we de trein naar Vielsalm of Gouvy en volgen dan de laatste 100 of 120 km van LBL. Die is dan mooi uitgepijld!

Is LBL al voor zondag uitgepijld?

Ben nog nooit aan de finish in Ans geweest. Klopt het dat we daar de koers op groot scherm kunnen volgen en ook nog de finish kunnen zien? Is het daar dringen of gaat het wel? LBL trekt toch veel volk, meer dan AGR dacht ik.

We proberen zo ver mogelijk tot de meet te komen, vorig jaar mocht ik vanaf de top van de Saint Nicolas niet meer door fietsen, maar dit keer begin ik twee uur eerder met fietsen.

Frank

• hugo

Vorig jaar heb ik bij de wanne gestaan, daarna ben ik naar de finish gescheurd, klopt dat er aan de finish inderdaad een groot scherm hangt, vorig jaar was dat door de felle zon, bijna niet te zien. Qua drukte aan de finish valt het wel mee, alleen laatste 300 meter kom je niet meer te staan.

Kleine tip. 400 meter voor de finish ofzo zit de laatste bocht,

als je daar in gaat staan, zie je de renners van een grote afstand aankomen. En heb je het scherm boven je hangen, als je dan vooraan staat kun je de finish aan het eind ook nog aardig zien.

Veel plezier

• Robbie

Ik stond jaar geleden ongeveer een kilometer voor de finish op het lange rechte stuk omhoog.

Ook daar hing een scherm, drukte viel wel mee, je kan ze goed zien aankomen

• Krekel

Was jaren geleden op de Redoute, Vino en Voigt reden toen op kop. Daar stond ook een scherm, is dat nog steeds zo? LBL volgens is dankzij de snelweg goed te doen. De politie is wel strenger geworden, houd je aan de regels. Parkeren op de vluchtstrook omdat de renners onder je passeren: ik zou het niet meer doen. Parkeren op snelweg bij de Redoute mag geloof ik wel. Klopt dat?

• Joske (C)

"Kleine tip. 400 meter voor de finish ofzo zit de laatste bocht,

als je daar in gaat staan, zie je de renners van een grote afstand aankomen. En heb je het scherm boven je hangen, als je dan vooraan staat kun je de finish aan het eind ook nog aardig zien."

Ik zal nooit vergeten hoe Cancellara, achterna gezeten door een jagend peloton, hier de bocht om snelde om 400m later met overmacht te winnen.

• Frank

Bedankt voor de tip :)