Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De monumenten underpowered (CQ-ranking)

• T-I

Voor het winnen van LBL, RVV en PR krijg je ‘slechts’ 275 punten en voor de AGR 220, maar 55 punten verschil. Zou dat aantal niet hoger moeten zijn, dus de monumenten op 325 of iets in die richting? Zo geef je meer waarde aan het rijden van eendagswedstrijden en krijg je misschien een eerlijker afspiegeling.

Weet niet of dit topic hier wel past, maar ik stelde de vraag toch maar, gezien de beheerders van de site hier ook regelmatig kijken meende ik.

• Robin

Wat krijg je voor wedstrijden als Waalse Pijl, Gent-Wevelgem, Emilië en E3-prijs?

• T-I

Waalse Pijl 220, Gent-Wevelgem ook.

E3-prijs, Emilia 140

een veel groter gat

• henk

Ik vond het juist veel verschil tussen RVV en AGR, maar goed tegen elke puntentelling zijn wel argumenten te verzinnen. En helemaal perfect zla het nooit worden, en toch hecht ik veel waarde aan cq ranking!

Al vind ik de etappes in etappekoersen ondergewaardeerd ten opzichte van de eendaagswedstrijden.

• JasperK

In de worldranking krijg je 100 punten voor de overwinning in een monument, en 80 voor de AGR.

Bij de cqranking 275 voor een monument, 80% daarvan is 220. De punten staan dus in dezelfde verhouding als bij de UCI-ranking.

• Hans

Ik vind het raar dat je voor de waalse pijl evenveel punten krijgt als voor de gold race. De gold race is een ‘echte’ klassieker (200+) en de WP en gent-wevelgem zijn (de top) semi-klassiekers(200km)

• Leon

JasperK schreef:

>

> In de worldranking krijg je 100 punten voor de overwinning in

> een monument, en 80 voor de AGR.

> Bij de cqranking 275 voor een monument, 80% daarvan is 220.

> De punten staan dus in dezelfde verhouding als bij de

> UCI-ranking.

Zo ongeveer kun je het inderdaad beredeneren: combinatie van de oude UCI-WB-telling, met een relatieve aanpassing doordat dit type koers in 2 categorieen werd opgedeeld.

Hans schreef:

>

> Ik vind het raar dat je voor de waalse pijl evenveel punten

> krijgt als voor de gold race. De gold race is een ‘echte’

> klassieker (200+) en de WP en gent-wevelgem zijn (de top)

> semi-klassiekers(200km)

De UCI schaalde WP en AGR gelijk in op de kalender, voorheen 2e categorie ProTour, nu is WP een 2e cat-HIS-koers, en PT en HIS worden gelijk gewaardeerd. Daarom krijgen beide koersen dezelfde punten toegekend. Met het aantal kilometers heeft dat niks te maken, anders zouden we Melbourne-Warrnambool ook hoger moeten belonen…

• Leon

Wie wat tijd over heeft en dit soort dingen echt interessant heeft, kan hier de puntenbarema-ontwikkelingen nalezen:

http://www.cqranking.com/men/asp/gen/pointsHistoryM.asp

• Coureur

Cq is super, kan er uren op verdwalen!

• Oudesluis Dronken Thuis

CQ klopt geen hout van, ik had het er nog met Arend Appelberg over. Uruguay telt bijvoorbeeld 240 profs, maar 22 hebben punten op de site. En slechts 10 Bolivianen! Terwijl wielrennen daar nochtans de grootste sport is.