Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Middelburg finishplaats Giro 2010

• Massimo

Als mede-ambtenaar moet jij toch weten dat we met een nieuw Deltaplan beginnen? ;)

• Blueprint

En dan ook nog naar Luik? Misschien moeten ze in 2010 alleen de slotrit richting Italië doen, want dit gaat nergens meer over…

• Sjors

Of overal, behalve Italië. Uniek!!

• JW

Het dringt nu pas goed tot me door dat dus minstens vier etappes in de Lage Landen spelen (net als de Vuelta). Logisch ook, ze kunnen die eerste rustdag niet te vroeg hebben. Bij de Tour kun je nog rechtstreeks naar Frankrijk rijden.

Het blijft zonde, voor een land dat zó veel mogelijkheden heeft voor mooie parkoersen. Maar ja, “het nieuwe wielrennen”…

• Leon

Massimo schreef:

>

> Als mede-ambtenaar moet jij toch weten dat we met een nieuw

> Deltaplan beginnen? ;)

Denk jij echt dat we ons in Arnhem druk maken om Deltaplannen? Arnhem aan Zee biedt veel mooiere perspectiveen…

• Cyclad

Ik vind het wel slim dat de Giro zich uitstrekt tot over de landsgrenzen.

De populariteir van de Giro blijft buiten Italië toch ver achter op die van de Tour, het beste middel is dan om andere Europese landen te laten zien dat de Giro eveneens een spektakelstuk is. Dat bereik je het beste als je “naar de kijkers komt”. Ik herinner me nog het grandioze succes van de Gironingen….wellicht ben ik één van de weinigen die het toejuicht, al moet ik er meteen bij zeggen dat 4 dagen Lage Landen inderdaad een beetje overkill is.

• Robèrt Koopman

Het is allemaal prachtig natuurlijk maar ik blijf het grote onzin vinden.

Volgend jaar een AGR in Italtië rijden?

Of de LBL klassieker ergens in de Spaanse bergen?

• Henk

JW schreef:

>

>

> Het blijft zonde, voor een land dat zó veel mogelijkheden

> heeft voor mooie parkoersen. Maar ja, "het nieuwe

> wielrennen"…

Nieuwe wielrennen? Hadden we in de jaren 70 niet al een Tour-start in Berlijn?

• Cyclad

Die vergelijking slaat natuurlijk als een tiet op een taart, Robèrt.

• Henk

Leon schreef:

>

> “3e etappe” stond in een artikel van gisteren. En die is dus

> idd op maandag.

Dit moet dan waarschijnlijk de 2e etappe zijn. Dan zou je zo'n parcours krijgen:

Zaterdag: Proloog in Amsterdam

Zondag: 1e etappe Amsterdam - Amsterdam

Maandag: 2e etappe Stad in de buurt van Amsterdam - Middelburg

Dinsdag: 3e etappe Stad in de buurt van Middelburg (Bergen op Zoom, Breda, Gent?) - Luik

Woensdag: rustdag, vliegen naar Italië