Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wedstrijden rijden in Belgie..

• piet

Hoi,

weet iemand wat er nodig is om te koersen in belgie bij de elite ? moet je

dan een toestemming van de consul of zo hebben ?

Hoe te verkrijgen bedankt

• RJ

Hoi Piet,

Je moet dan inderdaad toestemming krijgen van het consul maar deze krijg je in princiepe altijd wel. Het gaat vooral om de formaliteit.

Op de website van het district waar je rijdt kun je als het goed is een formulier vinden dat je moet mailen. Dan krijg je vervolgens een brief thuis gestuurd die je dan mee moet nemen naar de koers in belgie.

Als je de eerste keer in belgie rijdt moet je daar ook ter plekke eenmalig een soort registratie bewijs kopen voor ik geloof 5 euro.

Vervolgens kun je er het hele jaar koersen.

Op www.wielerbondvlaanderen.be kun je vinden welke koersen wanneer en waar zijn.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• piet

bedankt!

ik wilde echter al2 mei gaan,lastig dus ??

• Sjonnie

Piet,

Dan moet je hem nu nog aanvragen met een beetje geluk heb je hem dan optijd binnen. Het pasje om daar te kopen is inderdaad 5 euro.

• Alex

In het district waar ik rijd (Zuid-West) krijg je alleen toestemming voor bepaalde data. Wij morgen alleen in Belgie starten wanneer er geen koers binnen ons district valt. Op deze data is onze autorisatie dus niet geldig. 2 mei valt hier ook onder.

Ik weet niet of dit voor elk district geldt. Bovendien heb ik mijn autorisatie-papieren nog nooit hoeven te laten zien en was hij dus eigenlijk overbodig.

Mijn autorisatie was trouwens al 2 dagen na aanvraag binnen. Gewoon een mailtje gestuurd naar de consul met daarin de vraag om een autorisatie, met daarbij alle gegevens van mijn licentie en mijn adresgegevens.

• piet

Oke, weet iemand ook waar ik op de site van de knwu gegevens van de consul

van een district , bij mij gaat het om zuid west, kan vinden ?

mij is het nog niet gelukt :(

bedankt

• Nino

Piet, op de site van de KNWU kan je kijken bij

“organisatie–>Uniebureau” en dan kan je kijken bij het organogram of namen wie je nodig hebt. Je kan als je dan nog iet weet wie je nodig hebt. Altijd maandag iemand bellen en vragen wie je wel nodig hebt. Ze zijn best wel behulpzaam hierin.

Succes Nino