Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lars Boom's seizoen begint bijna

• marksi

Vrijdag 1 mei begint het wegseizoen van Lars Boom in Frankfurt. Wat verwachtten we van hem dit jaar? Is het al reeel om te verwachten dat hij meteen overwinningen gaat pakken of zal dit echt nog een jaartje wennen worden tussen de echte top. Ik ben ieg blij dat Rabo er weer een echte winnaar bij heeft(waar het toch schrijnend aan ontvbreekt momenteel).

• JasperK

Eerst nog maar zien of hij bij de profs ook een echte winnaar is. Veel te lang bij de beloften rondhangen en dan veel overwinningen binnenhalen zegt mij helemaal niets. Boom is ouder dan Gesink, moet je voorstellen dat die nog bij de continentale ploeg zou rijden, hij zou een stuk of 20 overwinningen per jaar boeken.

• de tuinman

gaan we dit nu iedere dag doen?

http://wielrennen.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=883383&t=883383

• Keuteberg

Als Boom echt een grote meneer is komt hij meteen bovendrijven. Maaskant reed ook tot zijn 24e bij de beloften en werd het jaar erna meteen 4e in roubaix en eroica.

Echte klasse komt altijd meteen bovendrijven. Gesink presteerde ook meteen bij de profs, Dekker ook.

En om betere buitenlandse voorbeelden te nemen, die écht wereldtop zijn, Boonen, Valverde en Cunego ook. Dus in het geval van Boom gaan we het juist snel weten. Of het een klassieke wereldtopper is die er al vroeg staat (ik denk van wel), of een laatbloeier ala Kroon (ik denk van niet)

• Sub Culture

Boom is een groot talent.

Maar volgens mij verwachten sommigen hier al iets te veel van hem.

Ik heb het eerder al eens gezegd, hij is enorm veelzijdig. Zowel Luik-Bastenaken-Luik als Parijs-Roubaix liggen binnen zijn mogelijkheden, maar tegenwoordig kan je het hele voorjaar niet meer met elkaar combineren, dus zal hij eerst nog moeten zien uit te vinden waar hij het verst in kan komen bij de profs in het voorjaar bij de profs. En dat zal hij volgend jaar eerst nog moeten ondervinden. Pas het jaar daarop kan hij dan eventueel via een vrije rol, wat uitrichten.

• Bart

Hoe zijn Boom's mogelijkheden in een ronde als de Vuelta? Dat hij kan tijdrijden weten we inmiddels maar hoe zijn zijn klimkwaliteiten? Normaal kunnen veldrijders wel aardig klimmen geloof ik. Misschien een plek in de top 40?

• Keuteberg

Vroeger kon Boom goed klimmen, maar toen is hij wat kilo's aangekomen voor het veldrijden. Dan zal hij daar dus eerst weer op moeten trainen en afvallen. Over het algemeen zijn veldrijders explosieve renners, vooral op korte hellingen, maar soms ook op lange (Gadret, maar dat is een vlieggewicht).

Ik zie Boom dan ook eerder als renner voor een gold race of luik, dan voor Roubaix.

• nederlandsch kampioen

Lars' seizoen of Booms seizoen; niet Boom's

• merijntje mortirolo

Boom wint gewoon acht keer de Tour, die klassiekertjes als ‘Luik’ en ‘Roubaix’ zullen enkel palmarèsvulling blijken…

:+

• utrecht

laat die jongen eerst een jaar of twee jaar lekker zonder druk rondrijden.. een beetje knechten, mee in ontsnappingen.. Kleine koersen.. Mss volgend jaar ruiken aan het belgische voorjaar en eventueel een Vuelta..

Koersinzicht opdoen, wennen aan de lengte van de koersen en de snelheid.

Dan zien we in 2011/2012 wel of het een grote gaat worden