Heb je schoolbordkrijt gegeten, Sub? Je bent zo mild…
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsCunego, ik verwacht het nu al een tijdje van hem. Het lijkt er echter meer en meer op dat hij tegenover de andere toppers steeds net een beetje tekort komt, er is altijd wel iemand beter. Slechts in Lombardije is hij koning, daar waar de anderen meestal al uitgeblust zijn. Valverde is afwachten, de koers lijkt voor hem gemaakt, al lijkt hij me (door Fuentesproblemen) toch niet écht goed. Vooral bergop heeft hij het gewoon lastig en kan hij het tempo van de eersten steeds niet volgen; wél lijkt hij van koers tot koers te verbeteren.
Ik denk dat de drie ‘jonge goden’ A. Schleck, Gesink en Kreuziger zeker niet kansloos zijn, al moeten ze dan wel zorgen dat het een harde koers wordt, zodat ze in elk geval Valverde kwijtraken op de Roche-aux-Faucons of Saint-Nicolas. Met Valverde doorrijden naar Ans, staat wat mij betreft gelijk aan zelfmoord…
Meer dan op goede uitslagen hoop ik dat Gesink en Dekker zich tonen door op een belangrijk moment in de finale aan te vallen. Vooral een aanval niet op, maar tussen de laatste paar klims zou ik mooi vinden, dat kan tactisch het beste moment zijn (zie ook bv AGR). Voor beiden (Gesink nog meer dan Dekker) geldt dat ze om deze koers te winnen niet mogen speculeren op een sprint. Ik zie hen liever vergeefs aanvallen in de finale en 15e of 25e worden, dan dat ze gokken op een sprint tegen de Cunego's, Rebellins en Valverdes om op die manier tamelijk kansloos 4e en 7e te worden.
Maarten Ducrot, een verademing.
Hierom luister ik graag naar zijn commentaar tijdens de koers.
En nu ook naar zijn interviews.
Een liefhebber, een ex-coureur, een analist, een filosoof, een positief en nuchtere Hollander, iemand die weet wanneer te zwijgen, iemand uit het metier, passie voor de koers, kritisch naar zichzelf, stel de juiste vragen, hoopt op “het nieuwe wielrennen” (en ik met hem)
Een verademing, Maarten Ducrot !
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?