Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nico Mattan vlucht na botsing

• Cyclad

Gelezen op nieuwsblad.be:

Nico Mattan botst en rijdt weg

Ex-renner en wielerploegleider bekent vluchtmisdrijf

Ex-wielrenner Nico Mattan, ploegleider van Cinelli, bekent dat hij in het centrum van Lendelede vluchtmisdrijf pleegde nadat hij met de auto van zijn team gebotst had met een andere wagen.

Een auto van de wielerploeg Cinelli raakte donderdagavond rond 17 uur betrokken bij een ongeval op het Dorpsplein van Lendelede. De wagen kwam vanuit de Stationsstraat, waar door werkzaamheden overigens alleen plaatselijk verkeer is toegelaten, het kerkplein opgereden en botste er met de Volkswagen Lupo van de 24-jarige Vicky Verstraete die het parkeerterrein voor de kerk verliet. Door de klap werd de voorbumper van haar wagen afgerukt. De schade bleef beperkt en niemand geraakte gewond.

Na de botsing vertraagde de aanrijdende Cinelliwagen even om daarna plankgas zijn weg voort te zetten in de richting van Sint-Eloois-Winkel, waar ploegleider Nico Mattan woont en samen met zijn vrouw een winkel uitbaat.

De verontwaardiging in het dorp was groot. Maar veel speurtalent had de politie van de zone Vlas niet nodig om de identiteit van de vluchtende bestuurder te achterhalen. Tientallen terrasjesmensen konden getuigen dat het om een Volvo van Cinelli ging. En iedereen in de streek weet dat ploegleider Nico Mattan zich met een dergelijk voertuig verplaatst.

Maar toen de politie donderdagvond bij Mattan aanklopte, gaf die niet thuis. Gisteren dook hij wél op en bekende hij dat hij inderdaad achter stuur had gezeten.

'Ik ben inderdaad doorgereden. Toen ik thuiskwam, merkte ik de schade links aan mijn voertuig. Ik ben teruggereden naar Lendelede, maar de bestuurster van de andere wagen was al verdwenen', zegt Mattan.

'Waarom ik vluchtmisdrijf pleegde? Stom natuurlijk. Ik had kopzorgen en dacht niet na. Er wordt de jongste dagen zoveel verteld over de ploeg. Na het ongeval sloot ik mij op in mijn sauna. Ik zag het even niet meer zitten.'

Gistermiddag bood Mattan zich dan toch aan bij de politie en bracht hij een bezoek aan Vicky Verstraete.

Die hield na het bezoek van Mattan de lippen stijf op mekaar. ‘Ik vond het schandalig dat de aanrijder zijn weg voortzette zonder zich om mij te bekommeren. Maar meneer Mattan is hier intussen langsgeweest en heeft zijn verontschuldigingen aangeboden. Alles is geregeld. Meer valt daarover niet te vertellen.’

.

• Leon

Aan die punt op het eind zie ik dat JIJ het ergens anders hebt gelezen… *D

Een klein aanrijdinkje, doorrijden daarna, vevolgens thuis niet opendoen, sauna om lichaam te ontgiften, dag later schuldbewust je melden op het bureau, gecombineerd met Nico's naam als notoire drinker… de feiten spreken niet bepaald vòòr hem…

• Cyclad

Haha, ik zeg toch niet dat ik het heb gelezen ;-)

• delano

Ach, wie zal dat niet gedaan hebben in zijn leven iets teveel op en toch achter het stuur. Bij mij kwam dzelfde gedachte op maar zal moeilijk worden om te bewijzen. Nu het bij materiele schade blijft zal er wel niemand moeilijk over doen zeker.

• Pyama

Zeer laatste kwalijke post.

Drinken en autorijden : zero tolerance

• Leon

delano schreef:

>

> Ach, wie zal dat niet gedaan hebben in zijn leven iets teveel

> op en toch achter het stuur. Bij mij kwam dzelfde gedachte op

> maar zal moeilijk worden om te bewijzen. Nu het bij materiele

> schade blijft zal er wel niemand moeilijk over doen zeker.

Jij bent echt van de pot gerukt, hè?

• Leon

:D

• Gert

Misschien een pot belge achterin voor VDB en daarom snel weggereden en niet op de politie gewacht.

• Leone

Drank op of EPO in de kofferbak natuurlijk.

• delano

Ok zeg dan eens eerlijk, njog nooit met al is het maar een klein beetje alcohol op achter het stuur gezeten leon, pyama?