Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Levi Leipheimer

• Blueprint

Weet iemand hier wat de doelstellingen van Leipheimer voor de Giro zijn en of hij nog iets gaat rijden als voorbereiding? Natuurlijk is de Tour voor de ploeg belangrijker, maar voor Leipheimer zelf lijkt dit wel zo'n beetje de laatste kans om een grote ronde te winnen. Het lijkt me dan ook logisch dat hij vol voor de Giro zal gaan, in plaats van alles te zetten op een tweede Tourzege van Alberto Contador.

• Francisca

Leipi zet alles op de giro ,

het wordt hij of Basso die de giro wint .

• Marco

Hij blijft in de USA tot kort voor de Giro … erg moeilijk om een inschatting te maken. Aan het begin van het seizoen (o.a. in Californie) bleek nergens uit dat hij de Giro als hoofddoel voor het seizoen had. Maar ja, het is wel z'n kans.

• DutchSL

Vorig jaar had hij dezelfde aanloop (California, Castilla y Leon), al zat er nog een Tour de Georgia (3e) tussen die nu niet meer wordt georganiseerd.

Toen was de Giro niet al te best

• Marco

DutchSL schreef:

>

> Vorig jaar had hij dezelfde aanloop (California, Castilla y

> Leon), al zat er nog een Tour de Georgia (3e) tussen die nu

> niet meer wordt georganiseerd.

> Toen was de Giro niet al te best

Maar toen leek er lang helemaal geen Giro voor Astana te zijn, dus die vergelijking gaat wel wat mank …

• Sjors

Ik had laatst toch iets gelezen dat hij iets zei als; ‘Ik gebruikte vorig jaar de Giro als ronde om de rest van het jaar goed te zijn, dus heb ik zoiets nu weer in mijn hoofd’.

Zou er dus op duiden dat hij de Giro niet als hoofddoel ziet, maar de Tour. Dat kan ik me aan de andere kant ook weer niet voorstellen, maar goed, we wachten af.

• Goozzer

Waarom kun je je niet voorstellen dat hij de Tour als hoofddoel heeft, Sjors? Lijkt me toch best een aardige wedstrijd om te winnen, die Tour de France. Hij is niet eens kansloos ook…

Zonder gekheid: Leipheimer zou best eens kunnen profiteren van Contador, met goede tijdritten en een (vroege) aanval in een bergetappe. Hij zou zomaar de Tour kunnen winnen…

• Sjors

Daar heb je zeker gelijk in. Ik zie hem zonder teamverband en gedoe misschien wel als topfavoriet, maar het is zo lastig in te schatten of bij een ploeg met Armstrong en Contador de derde topfavoriet de kans krijgt.

Mocht hij de Giro als test gebruiken, dan lijkt het mij waarschijnlijk dat hij van Bruyneel groen licht heeft gekregen om in eerste instantie voor eigen kansen te gaan.

• Sub Culture

hopelijk gaat hij niet voluit voor de Giro, ik heb Leipheimer (vooralsnog) niet opgenomen in mijn wielerpronoselectie.

ik zou hem daar ook graag van op de hoogte willen brengen, kent iemand 's mans financiële eisen?

• JW

Natuurlijk is het mogelijk dat Armstrong er in de Tour niet meer echt aan te pas komt.

Als Lance echter wél mee zou kunnen doen voor het podium dan is al de eerste vraag of - en zo'n keuze moet vroeg of laat in de ronde gemaakt worden - of Contador of Armstrong als eerste kopman wordt uitgespeeld.

(N.B.: vorige herfst dreigde Contador serieus de ploeg te verlaten als hij niet de absolute kopman voor de Tour zou worden. Maar toen niemand bereid bleek meteen 5 miljoen op tafel te leggen, werd de onenigheid alsnog snel gesust).

Tweede luxe probleem voor Astana is een misschien erg sterke Leipheimer. Als Contador goed is maar de ploeg steunt een hoger geklasseerde Leipheimer, dan kan het bijna niet anders of de pleuris breekt los in het Astanakamp, waarbij Contador breekt met de ploeg. De zegevoor de ploeg zal Alberto echt worst zijn, als de winnaar een andere naam heeft.

Ook de Giro is een pretigieuze ronde. Armstrong zal er niet mee kunnen doen voor de winst. Leipheimer is de enige Astanaman die hier ver kan komen.

Het lijkt me dan ook een zekerheid dat Leipheimer in deze Giro vol voor de winst zal gaan.

Meer smaken kan ik onmogelijk bedenken.