Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Westra wint Wallaard Memorial

• Cyclad

Ik geef toch nog een beetje tegengas, alhoewel jij erbij was en ik niet. Niet om je tegen te spreken (hoe kan ik?) maar om aan te geven hoe het ook in elkaar kan zitten.

Lieuwe Westra en Eric Baumann hebben lang de finale gereden en een maximale voorsprong van 40 seconden verdedigd. In de laatste 10 kilometer was de voorsprong zelfs nooit meer dan 15-20 seconden. Het duo heeft dus heel hard moeten zwoegen om vooruit te blijven. In zo'n geval geldt het recht van de sterkste. Het kan in mijn beleving heel goed zo zijn dat Baumann zo stikkapot zat dat hij niet meer kón sprinten.

• JasperV

Ik heb via de ticker gevolgd en daar stond op een gegeven moment het volgende:

25 seconden: stukje bij beetje pakken de 2 leiders meer voorsprong, maar echt goed samenwerken doen ze niet. Lieuwe Westra is niet op zijn achterhoofd gevallen en weet dat Eric Baumann heel rappe benen heeft. Baumann neemt maar mondjesmaat over en er wordt veel achterom gekeken.

Dat Baumann maar mondjesmaat overneemt zou kunnen betekenen dat hij kapot zat, hij is/was de betere sprinter van de twee en had dus makkelijk kunnen winnen. Al met al een aparte situatie.

• Blueprint

Het kan ook een gevalletje-Ullrich/Vino zijn, zoals op de OS: jij laat mij winnen, anders rij ik je eraf en hebben we allebei niks.