Na Luik zitten de echt grote voorjaarsklassiekers er op.
Daarom mss eens tijd om alles te evalueren.
Welke was de mooiste koers, grootste verrassing, grootste tegenvaller etc..
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsGrootste verrassing is wel een inkoppertje: Ivanov (gezien de VSS gaf niemand er echt veel voor). Quick Step sterk op de keien, de groten in de heuvelkoersen hebben zich consequent het kaas van het brood laten eten door verrassende renners, een continentaal ploegje en een jonkie. Silence lijkt een beetje uit het dal maar kan geen overwinning scoren. Valverde valt tegen, Rebellin neemt z'n zegentje mee.
Voor welke ploeg is het seizoen al geslaagd? QS.
Grootste verassing: Cavendish en Ivanov. Die eerste dat hij dit al kon, die laatste dat het eindelijk een keer lukte.
Voor de rest. Tja, de klassiekers zijn altijd mooi doordat alle grote namen rijden, en je elke week weer een klassiek parcours krijgt, maar echt veel spannende finales heb ik niet gezien dit jaar. In de Ronde, Roubaix en LBL wist je al (te) lang vantevoren wie zou winnen. De Gold Race vond ik in dat opzicht de spannendste. Ik heb eigenlijk het hele voorseizoen gewacht op dat moment dat alle favorieten de kaarten op tafel gooien, maar in eigenlijk elke koers bleef dat moment uit.
Ik vond de RVV en P-R weer de mooiste koersen dit jaar.
L-B-L op een 3de plaats
En Milaan San Remo en Amstel daar ver achter.
Ik snap trouwens niet dat mensen Ivanov als een verrassing ervaren. Deze man heeft toch al genoeg bewezen in het verleden in de voorjaarskoersen om niet als een verrassing te worden beschouwd?
Haussler vond ik een veel grotere verrassing, behalve dat hij een goeie sprinter is, zag niemand zijn enorme progressie aankomen.
In de eendagskoersen staken Cervélo, Quickstep en later ook Lotto er boven uit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?