Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Evaluatie Nederlands Wielrennen na dit voorjaar

• Arjan

Hieronder al een topic evaluatie van het voorjaar. Maar ik vind dat we het Nederlandse keurkorps apart moeten evalueren.

Wat vinden we van de renners? Gesink, Kroon en Maaskant op nivo. Rest valt vies tegen. Hoogerland trouwens wel een prettige verassing.

Wat vinden we van de ploegen? Rabobank valt tegen, heb weinig van het beloofde aanvalsplan van Knebeltje gezien, Skil Shimano diep teleurstellend. Hou mijn hart vast voor de Tour de France! Ze moeten gewoon niet gaan om zich tegen zichzelf in bescherming te nemen. Ze hebben daar totaal niets te zoeken. Theo “afstap” Eltink als kopman zekers? Vacansoleil. Leuk ploegje dat lekker meedeed!! Zou wat mij betreft de wild-card voor de Tour veel meer verdienen!

• Frans

Jaaaa!!!!!!!!!

euh, nee

• mosselen zijn gezond

Johnny Hoogerland zonder meer een aangename verassing. Ik heb nog eens nagekeken maar hij heeft alle voorjaars klassiekers(behalve Parijs Roubaix)gereden en uitgereden, met top 20 plaatsen in Ronde van Vlaanderen(12e) E3 prijs (17e)Dwars door Vlaanderen (13e) en vandaag ook toch ook nog 51e op 3 minuten van de winnaar. Tel daar de overwinning in de 3 daagse van West Vlaanderen(winaar 1e etappe en eindklassement)+ 5e plaats in GP Marseille en 4e plaats in eindklassement Bessege bij op, dan kun je voor een 1e jaars prof spreken van een goed voorjaar denk ik.

Trouwens heel die ploeg heeft toch super gereden dit voorjaar.

• Vlugge Japie

Gesink - Laat zien wéér een stap gemaakt te hebben, is op de goede weg om een hele goede te worden.

Kroon - Karsten is eigenlijk jarenlang onderschat omdat hij een beetje in de schaduw stond van Boogerd. Kroon is een goede renner die dit jaar weer bewijst dat hij een vaste waarde is in de klassiekers, geen afmaker maar hij zit er wel vaak nog bij en dat is ook wat waard.

Maaskant - Vlaanderen een goede uitslag en Roubaix “pech”. Dat zijn de enige twee koersen die zijn team rijdt dus daar valt niet zoveel over te zeggen. Hij lijkt iets beter dan vorig jaar, waar hij meer een “gelukkige” 4de plaats haalde.

Langeveld - Na de omloop mij wat tegen gevallen. Misschien volgend jaar wat later brengen, die jongen ging een beetje kapot na zijn valpartij (ellende in Parijs-Nice). In de ronde en Roubaix hebben we helaas niet veel van hem gezien. Ook in hem hadden we meer gezien (zeker na de omloop).

Terpstra - Viel me enigzins tegen, het was niet heel slecht maar niet de beoogde stap gemaakt denk ik.

Dekker - Uitermate teleurstellend voorjaar waarbij iedereen dacht dat hij de weg volledig was kwijt geraakt. Dit blijkt gelukkig allemaal mee te vallen en ik denk dat we in het najaar gewoon weer een goede Dekker gaan zien. Een jaartje verloren allicht, alleen een pechjaar heb je er soms wel eens tussenzitten dus laten we het beste hopen voor de toekomst, hij is nog jong.

Johnny Hoogerland - Johnny the gun liet zich in de kleine koersjes zien en met een winst in de driedaagse laat hij zien dat hij potentie heeft om een goede vlaamse coureur te worden. Ook hier geldt echter, hij moet het allemaal nog maar laten zien, we kunnen niks van hem ‘verwachten’.

Lieuwe Westra - Evenals met Johnny laat ‘Ut Beest’ zien dat hij over een grote motor beschikt en de potentie heeft nog een echte man voor het Nederlandse wielrennen te worden. De 2de stek in de tijdrit van de Panne was zijn uitschieter, maar ook in de E3 prijs liet hij zich van zijn beste kant zien. Ook een man om in de kleine rondjes met tijdrit in de gaten te houden. Vacansoleil laat zien dat het een stuk beter scout (in de Nederlandse garde) dan Skil wat dat betreft.

Kortom, een Nederlandse ploeg met potentie. Nog niet echt de klasse om de koersen te maken maar dat er een garde Nederlandse klassieke renners opkomen is wel duidelijk. Het antwoord op de vraag wanneer deze renners de echte grote vissen gaan binnenhalen moet ik u verschuldigd blijven.

• JdeB

Posthuma was goed bezig in De Panne en winst in Ruta del Sol, Leezer is misschien een nog wel aangenamere verassing dan Westra en Hoogerland.

• Keuteberg

Er had veel meer ingezeten. Maar de top in Nederland is nu eenmaal heel erg dun. Zo zie je wat er gebeurd als 1 van die toppers als wegvalt, dan blijft er niet veel over. Het nadeel is ook dat de Nederlandse toppers, op Kroon na, allemaal nog behoorlijk jong zijn. En op een paar uitzonderingen na (Andy Schleck, Mark Cavendish) winnen jonge kerels niet zo snel een klassieker.

• DutchSL

Vlugge Japie schreef:

>

> Maaskant - Vlaanderen een goede uitslag en Roubaix “pech”.

> Dat zijn de enige twee koersen die zijn team rijdt dus daar

> valt niet zoveel over te zeggen. Hij lijkt iets beter dan

> vorig jaar, waar hij meer een “gelukkige” 4de plaats haalde.

Garmin rijdt overal. En Maaskant werd vierde in een massasprint, vorig jaar door met de besten mee te zitten.

Hoe kun je dit dan beter noemen en vorig jaar “gelukkig” ? Eerder andersom!

• GeorgeBush

Bram de Groot, Jos van Emden, Tom Stamsnijder, Rick Flens, Maarten Tjallingii en Marc de Maar en Koos Moerenhout van de Rabobank hebben geen deuk in een pakkie boter gereden. Inruilen voor Dennis van Winden, Theo Bos en Ronan van Zandbeek en een topper vanuit het buitenland bijvoorbeeld een Rebellin kan de oude meester mooi aan Gesink leren hoe je koersen moet winnen

• Sub Culture

Goh in vergelijking met vorig jaar was het allemaal wel een beetje minder.

Vorig jaar pakten ze ook nauwelijks overwinningen maar reden ze wel dicht in de uitslagen in praktisch alle grote koersen of lieten ze zich toch opmerken in de finales.

Mede door blessures en allerhande is dat er dit seizoen niet zo goed uitgekomen. Misschien dat er van sommigen ook te veel verwacht werd.

• Martijnz

Vers bloed is zeker welkom en nodig, zowel in de rennersrangen als in de rangen der begeleding(een paar Belgen bij voorkeur).

Kreder, Kruiswijk, Van Winden, Van Garderen, Theodorus Bos, Vermeltfoort en ik zie inderdaad ook wat in Van Zandbeek.