@!#$ er maar op los.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHier een stukje over Clement en Romandie uit de BN/De Stem
WIELRENNEN - Het gras voor zijn huis in Zevenbergschen Hoek moet nodig gemaaid worden en achter op het terras hebben de paardenbloemen vrij spel in de kieren van het straatwerk. “Ik heb er even geen tijd voor”, zegt Stef Clement met een lach. De Raborenner heeft andere dingen aan zijn hoofd.
De Ronde van Romandië staat immers voor de deur. In die Zwitserse etappekoers, die volgende week wordt gereden, wil Clement zichzelf testen als ronderenner. “Het is een wedstrijd waarin ik kan leren om voor mijn eigen klassement te rijden.”
In zijn eerste seizoen bij Rabobank is de Ronde van Romandië de (planmatige) afronding van Clements eerste gedeelte van het seizoen. “In september is de lijn al uitgezet en we hebben ons er aardig aan kunnen houden”, zegt hij. Alleen enkele invalbeurten doorkruisten het oorspronkelijke schema. Zo reed hij zondag de Amstel Gold Race. “Dat is gegaan in overleg met de ploegleider, met mijn rennerregisseur (Jan Boven) en met de trainer”, schetst Clement de ‘doordachte’ manier van werken binnen de ploeg.
De West-Brabander kreeg een opdracht mee, die enigszins aansloot bij het schema. “Op zaterdag had ik eigenlijk een tijdrittraining en op zondag een training van drie uur. Dat werd nu tachtig kilometer op kop rijden voor de ploeg. Het ging hard genoeg.” Hij voerde uit was was afgesproken. “Op deze manier had ik er ook veel voldoening van.”
Morgen pakt hij de oude draad op in de Waalse Pijl en dan moet Clement klaar zijn voor Romandië. De koers zelf is er een met een kanttekening. “De wedstrijd begint met een lastige rit, waardoor je klassement al na de eerste dag weg kan zijn. Daarnaast is de gebruikelijke tijdrit is vervangen door een ploegentijdrit. Voor mij is dat dus niet gunstig. Het zal sowieso niet simpel zijn om die ronde te winnen. Er staan veel renners aan de start die later willen vlammen in de Giro.”
Clement rijdt die ronde niet. Hij gokt op de Tour. “Dat is in feite mijn tweede doel in Romandië. Ik wil daar ook laten zien dat ik naast Denis Mentsjov goed genoeg ben om de Tour te rijden. Ik neem aan dat hij tot dusverre in Murcia en Castillië en Leon al onder de indruk is gekomen van me.”
Na ‘Romandië’ volgt binnen de ploeg de eerste evaluatie met het oog op de Tour. Dan ook zal Clement tijd hebben voor gras en onkruid. “Want dit is ondanks het feit dat ik maar twee koersen heb gereden geen rustmaand geweest.”
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?