Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De tegenstrijdigheid van het Spaanse wielrennen

• JW

Of imagoschade in Spanje echt een rol speelt lijkt me de vraag. Je hoort hier in de pers erg weinig over Spaanse ophef over doping c.a. (maar dat kan ook aan de pers liggen).

In de meeste landen zou zo'n veelvoud van successen juist voor een opleving van het wielrennen zorgen. Maar geldgebrek lijkt me wel een goeie reden.

• Oudesluis Dronken Thuis

Dat van grootste sport trek ik ernstig in twijfel, evenals “georganiseerde doping” . Dit mag je alleen zeggen als je eerste gedegen onderzoek hebt gedaan, bijvoorbeeld als in “alle marokkanen zijn tuig”

Bedoel je chronisch, of structureel/stelselmatig?

• Massimo

Stelselmatig.

• Rudy Tek

“klopt. wielrennen is een van de grootste sporten in spanje. alleen voetbal is groter”

Aldus Arend.

Volgens Arend kun je ipv Spanje elk willekeurig Zuid- of Midden-Amerikaans land invullen, maar wat Spanje betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben. En volgens mij heeft Arend ook gelijk als hij zegt dat ze in Spanje, maar ook Italie, in de niet prof categorien iets minder vies zijn van preparatie dan bij ons.

Is het stelselmatig vermijden van hoofdlettergebruik trouwens ook een Zuid-Amerikaanse gewoonte vraag ik me nog af?

Bedoel je stelselmatig of chronisch?

Ik vind het meer chronisch..langdurig, slepend

• DutchSL

Onzin. Real heeft één keer het trainingsterrein verkocht aan de stad maar ook gewoon vier investeringsmaatschappijen die niet aan liefdadigheid doen en keiharde knaken willen verdienen.

Het complex lag midden in het financiële hart van de stad waar al sinds de jaren '50 allemaal hoogbouw is gebouwd (denk maar aan die twee scheve zwarte torens die elke Vuelta slotrit wel in beeld worden genomen, die straat gaat het dus over) en nu hadden ze een lap grond nodig voor het megalomane plan van de Cuatro Torres. Dat werd dus het Real complex waar ze vier megatorens van 236 tot 250 meter hebben neergezet, slechts twee gebouwen binnen de EU zijn hoger dan deze vier (beiden in Frankfurt).

Real is verhuisd naar goedkope grond buiten de stad en heeft het geld geinvesteerd in Figo, Zidane en co. die gewoon winst hebben opgeleverd met de shirtverkoop en idiote tripjes naar Azië, om te zwijgen over toen Beckham kwam.

• Andere Peter

Real Madrid kun je totaal niet vergelijken met zomaar een Vuelta del Iglesia (rondje om kerk). Real is een insitiuut, is cultuurgoed. Real kan niet failliet. Uiteindelijk kan een bedrijf alleen failliet als de schuldeisers geld willen zien. Dat gebeurt dus, uiteindelijk, nooit. Er komt altijd om 5 voor 12 weer een vaag consortium dat ergens garant voor staat (en zich helemaal het mannetje mag voelen, koning van de eretribune wordt). Je kunt dat bijna vergelijken met een land. IJsland is ook niet failliet gegaan. Maar nog beter is de vergelijking tussen Real en de VS: beiden leven al jaren op veel te grote voet, beiden misbruiken via hun almacht allerleis systeempjes om dat op derden af te wentelen. Hoe lossen we het op als er teveel geleend is? We lenen nog wat bij…

Dat lukt allemaal niet bij het kleinere rondje.