Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kroon en Kolobnev

• sjarrel

Beste prikkers,

Even het volgende. Kroon en Kolobnev allebei weggaan bij Rabobank en nu zijn de heuvelklassiekers zeer belangrijk geweest voor saxo. Hoe kan je dit goed praten bij rabo. Kolobnev werd dus verkeerd gebruikt bij rabo, altijd maar die giro rijden, volgens mij nooit gebruikt voor de amstel, wp en lbl. Kroon is weggegaan bij rabo om voor eigen kansen te , zat in een ploeg met boogerd als kopman, maar nu bij saxo met de broers schleck en kolobnev moet hij zijn kansen met drie man delen.

Hoe je het went of keert de meeste voorjaarsklassiekers zijn gewonnen door iemand met van een ploeg met nummerieke overgewicht.

Wat denken jullie

• arend appelberg

dat rabo wanbeleid uitvoert is al sinds jaar en dag bekend. maar jah als erik breukink niet eens wil spreken over een mislukt voorjaar dan heb je toch geen enkel vermogen tot zelf kritiek dunkt mij.

• Keuteberg

Het is inderdaad erg frappant dat uitgerekend Kroon en Kolobnev zo'n rol spelen in het succes van Saxo Bank in de heuvelklassiekers. En dan hadden ze daar ook ooit nog een Leipheimer die nu wereldtop is op het gebied van grote rondes (beter dan Menchov).

• matthijs

Als ik het goed heb brak Kroon bij Rabo, nadat hij niet door mocht rijden in een klein kopgroepje in die Amstel die niet kon worden uitgezonden, omdat Boogerd en Freire meer kans zouden hebben. Bij Saxo zit hij dus wel degelijk in een andere, vrijere situatie, want hij mocht wel voor eigen kans door toen hij weg was met Ivanov en Gesink. Op het moment dat Kroon weg mocht, was er nog een goede Boogerd, een fitte Freire en alle uitzicht op Gesink én Dekker. Zo raar is dit dus niet.

Kolobnev ben ik met je eens, die is bij Rabo verkeerd gebruikt.

Leipheimer, tsja.. Beter dan Menchov? Vooralsnog heeft Menchov 2 grote rondes gewonnen, tegenover 0 van Leipheimer. Ik schat ze gelijk in.

Verder zijn dit toevallig 2 renners die beter zijn geworden nadat ze de laatste jaren Rabo hebben verlaten (Kroon was al dit niveau). Zo heeft iedere ploeg er wel 2. Daar staan ook renners tegenover waar het niets mee wordt na hun vertrek (hoe wordt er hier over Eltink geschreven?). Als je zo zit te zoeken naar minpunten bij een ploeg, kan je ze natuurlijk altijd wel vinden..

• matthijs

Om even de Wiki pagina erbij te pakken met (oud)raborenners, wat is er gebeurd met:

Aebersold

Blaudzun

Dekkers

Hunter (nou ja, vooruit)

Jonker

Koerts

Lotz

Luttenberger

Mutsaars

Pronk

Scheuneman

Sentjens

Traksel

Vastaranta

Verheyen

Vierhouten

de Weert

Wielinga

B Zberg

M Zberg

na hun vertrek? Allen over McEwen zou je nog een soortgelijk verhaal kunnen ophangen..

• Stephan

Zberg heeft 1 of 2 jaar geleden ook nog een heel goed seizoen gekent nadat hij weg was bij Rabobank.

Maar ik ben het volledig eens met je vorige post.

• Marco

matthijs schreef:

>

> Als ik het goed heb brak Kroon bij Rabo, nadat hij niet door

> mocht rijden in een klein kopgroepje in die Amstel die niet

> kon worden uitgezonden, omdat Boogerd en Freire meer kans

> zouden hebben. Bij Saxo zit hij dus wel degelijk in een

> andere, vrijere situatie, want hij mocht wel voor eigen kans

> door toen hij weg was met Ivanov en Gesink. Op het moment dat

> Kroon weg mocht, was er nog een goede Boogerd, een fitte

> Freire en alle uitzicht op Gesink én Dekker. Zo raar is dit

> dus niet.

Wat overigens een vaag verdraaid verhaal is, zoek de reacties direct na de koers er maar op na. Toen had Kroon nog over z'n vluchtgezellen (o.a. vriendje Lotsie) die niet reden terwijl hij zelf wel mocht. Een half jaar later, toen hij bij Rabo weg was, ging hij een ander verhaal ophangen. Toch fijn als er geen tv is …

M.b.t. Kolobnev heeft Rabo idd wel een inschattingsfout gemaakt. Maar ja, als Kolobnev bij Rabobank zou rijden zoals hij nu meestal rijdt was hij al lang tussentijds vertrokken, want meestal kwam hij pas met het WK in zicht echt op gang …

• Special1st

Kroon wilde kopman zijn, maar omdat Rabo met Boogerd al een topman had wilde Kroon weg.

En Kolobnev gebruikt doping sinds ie bij CSC zit, dat weet ik zeker.

• zabirskie

Heb je de UCI al gebeld? Ik denk dat ze wel geïnteresseerd zijn in deze informatie.

• Goozzer

Mooi lijstje, Matthijs. Aebersold, die was bij Rabo ook zéér goed, daarna niets meer…

Vastaranta, hoe het met hem verlopen is, is toch wel een raadsel. Zo'n klasbak bij de junioren, maar bij de profs liet hij het kopje hangen. Wat doet hij tegenwoordig?