Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Andrea Noe moet naar de Giro!!!

• Leon

Tot opperste verbazing van de volledige wielerwereld heeft de Liquigas-ploegleiding in haar onmetelijke wijsheid besloten om Andrea Noe NIET te selecteren voor de Giro. De 40 jaar oude krijger zal zo dus niet in staat zijn z'n 15e opeenvolgende Giro te rijden.

Op Facebook is daarom een petitie-groep geopend. Voor iedereen die Noe ook gewoon weer in de Giro wil zien: wordt lid!

http://www.facebook.com/group.php?gid=69519857700

• Blueprint

Opvallend: ook Kreuziger en Nibali zijn lid.

• Cyclad

Leuk, ludiek initiatief, maar denken jullie nu echt dat het zal helpen?

Anyway, ik wil wel lid worden.

• HoHo

Kun je daar de boel vol gaan cycladderen

• JW

Als Liquigas er genoeg van heeft dat in de Lage Landen één van hun renners, elke keer dat hij in beeld komt, wordt aangeduid met “de oude krijger”, wie en ik dat om hun dat te beletten ?

• Sjaques

Ik doe mee!

Kleine aanvulling mijnerzijds, in het Nederlands en van Wikipedia:

Andrea Noè (Magenta, 15 januari 1969) is een Italiaans wielrenner. Zijn bijnaam op latere leeftijd is ‘de oude krijger’. Hij is een subtopper in het rondewerk en de zwaardere klassiekers, maar wist nauwelijks overwinningen te boeken.

Zijn hoogtepunten behaalde Noè in de Ronde van Italië. Hij won er twee etappes en reed drie dagen in de roze leiderstrui: één dag in 1998 en twee dagen in 2007. Hij heeft zelfs het record op zijn naam van oudste drager van de leiderstrui in een Grote Ronde nadat hij in de 10e etappe van de Ronde van Italië van 2007 op 38-jarige leeftijd de roze trui veroverde. In 2008 reed hij zijn veertiende Ronde van Italië op rij. Iedere keer eindigde hij bij de beste veertig; twee keer werd hij vierde.

• Blueprint

Natuurlijk zal het niet helpen, maar ik zie er de humor, spontaniteit en enthousiasme wel van in. Het zal ook wennen zijn, zo'n Giro zonder Noe. Dat is als Mart Smeets zonder overgewicht…

• Sjaques

Dat is als Mart Smeets zonder overgewicht… :D

• Cyclad

Enfin, we bevinden ons als lid in prachtig gezelschap! Alleen daarvoor zou je al lid worden ;-)

• Sub Culture

Noe die is al 44 jaar de oude krijger, wat een held.

Puur omwille van zijn anciënniteit een held al!

Kus me kerel.

Een kus, mijn allerlaatste.

Recht, op je mannenmond.

Ja papa, je leest het goed.

Mama wist het al. Want mama is begripvol.