Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tour de Bretagne

• fan

Het valt mij op dat de Rabo bank renners zo matig presteren op Michel Kreder na? Hoe is dit nu mogelijk dat renners die leven als een prof bij moeilijke omstandigheden zo matig presteren? Of rijden deze jongen een te zwaar programma? Het feit blijft dat sommige renners van Rabo Bankte veel omhoog geschreven worden en dat het dan bij zware wedstrijden vaak tegenvalt. Ik vraag mij vaak af waarom sommige renners door Rabo Bank wel een kans krijgen?

Classement individuel à l'issue de l'étape

Matignon - Perros Guirec

Pos Dossard Nom Nation Equipe Ecart Bon.

1 172 FOUCHARD Julien FRA CAC 15:05:26. - 13.

2 61 METLUSHENKO Yuri UKR AMO 56. - 8.

3 83 KRISTOFF Alexander * NOR TMB 1:49. - 22.

4 33 MANGEL Laurent FRA BCS 2:08. - 13.

5 152 ARMEE Sander BEL WGB 2:10. - 10.

6 151 COMMEYNE Davy BEL WGB 2:11.

7 35 SIMON Julien FRA BCS 2:23. - 8.

8 29 KREDER Michel * NED RB3 2:24. - 4.

9 153 DE JONGE Maarten BEL WGB 2:28.

10 36 TALABARDON Yannick FRA BCS 2:28. - 3.

11 63 MAMOS Philipp GER AMO 2:31.

12 84 NORDHAUG Lars Petter NOR TMB 2:31.

13 81 REMME Stian NOR TMB 2:31.

14 158 GHYSELINCK Jan * BEL WGB 2:37.

15 108 CAUQUIL Yohan FRA CCB 2:37.

16 143 TENNANT Andrew * GBR GBR 2:37.

17 121 KRITSKIY Timofey * RUS KTA 2:43. - 6.

18 195 LESSCHAEVE Rudy FRA CCN 2:47.

19 75 VANDOUSSELACRE Sven * BEL JVB 3:10. - 3.

20 166 TEILLET Gwenael FRA UCN 3:19.

• Cyclad

Misschien al vergeten dat Dennis van Winden de 1e etappe solo won en in de 2e etappe door pech achterstand opliep? Niet dat hij dan zou leiden, maar hij zou waarschijnlijk op de 3e of 4e plaats hebben gestaan.

• Stephan

En gisteren was Kreder al 3e. Dus zeker geen matig presteren…

• fan

Klopt, maar vandaag waren er in de kopgroep ook renners die lek reden,dat hoort bij koersen. Maar ik geloof dat de Rabo,s continental niet meer zo sterk in de breedte zijn als de afgelopen jaren. Deze ronde is al jaren een slopende race met vaak erg slecht weer. Daarbij komt dat de huidige lichting in Nederland wat minder is als de jaren hiervoor!

• Cyclad

Dat laatste zal niemand ontkennen, fan. Maar roep dan niet dat de jongens slecht presteren. Dat is niet zo.

• Sub Culture

Het is uiteindelijk goed voor deze Rabo jongens dat die totale dominantie er niet meer is.

Ik herinner me nog toestanden in de Thüringer Rundfahrt waarbij ze zowat alles wonnen.

Ze gezellig wegreden met 4 Rabojongens en zo met minuten voorsprong wonnen op de rest van het pak. Dat is allemaal goed en wel, maar volgens mij leg je op die manier geen goeie basis voor het latere profbestaan.

1 Rory Sutherland (Aus) Rabobank TT3 4.19.56

2 Marc De Maar (Ned) Rabobank TT3

3 Thomas Dekker (Ned) Rabobank TT3

4 Bas Gilling (Ned) Rabobank TT3

5 Andreas Dietziker (Swi) Swiss National Team 5.06

6 Tom Stamsnijder (Ned) Rabobank TT3

7 Florian Stadler (Swi) Swiss National Team 5.50

8 Linus Gerdemann (Ger) Winfix Arnolds Sicherheit

9 Thom Van Dulmen (Ned) Löwik Meubelen Tegeltoko 5.55

10 Stanislav Belov (Rus) Angelin Travel 7.34

Dit soort toestanden dus. Wat hebben de Gilings, Sutherlands, De Maars, Stamsnijders achteraf allemaal nog gedaan bij de profs? T Dekker heeft natuurlijk bij de profs wel knappe dingen laten zien, dus die is een uitzondering.

Wat ik maar zeggen wil is dat de tijden waarin men veel van die jongens collectief opbrande nog voor ze prof waren achter de rug zijn en dat met het oog op de toekomst veel beter is ook.

• Cyclad

Knappe reply, Sub.

• Catena

Het moest toch ooit eens gebeuren, Cyclad ;)

• Martijnz

Subculture, zeker een verstandige analyse. Ik ben het er mee eens.

Daar komt en chauvinistische Hollander als ik niet zo snel op.

• sjef

Goede stelling sub, en zou er, ook bij Rabo, “vroeger” ook niet op wat jongere leeftijd zijn begonnen met snel-herstel-bevorderende en kramp uitstellende preparaatjes?