Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Drama Apeldoorn.

• Oranje dag

Gaan de nog te rijden wedstrijden ivm. het drama in Apeldoorn door in het land???

• bartoli

ik denk wel dat die doorgaan aangezien de oranje activiteiten elders in het land volgens mij ook “gewoon” doorgaan al dan niet in een andere vorm.

• Berend Botje

Rotterdam heeft alle activiteiten afgelast. Andere grote steden zullen waarschijnlijk volgen. Vlaggen in heel Nederland gaan halfstok.

• BJ™

Er worden wel feesten afgelast in ieder geval al in Apeldoorn waar het gebeurd is en ook in Rotterdam wordt de oranje festiviteiten afgelast. Ook wordt er gesproken dat dit in Amsterdam het geval zal zijn. Er is ook voor opgeroepen door de oranje verenigingen.

• Massimo

Bizar zeg dit. Ik was in de stad, en opeens gingen er overal mobiele telefoons af….

• Toni

Om even on-topic terug te komen denk ik zelf dat de diverse wedstrijden gewoon nog doorgang vinden indien de organisatie van die wedstrijden ook die mening is toegedaan.

Voorop gesteld dat ik het persoonlijk zeer betreur wat er in Apeldoorn is gebeurd en het ook zeer correct vind dat daar in Apeldoorn de festiviteiten afgelast zijn, ben ik van mening dat je niet toe moet geven aan terreur of individuele acties om mensen te beschadigen.

Maar het is aan elke organisatie op zich, van welk evenement ook, om de beslissing te nemen of iets doorgaat of niet. De mens zelf kan bepalen of hij wel of niet aan deze festiviteiten wil deelnemen gezien de situatie in Apeldoorn.

• Massimo

Wijze woorden Toni!

• Ottie

Precies Toni,

ik was vanmiddag in Beilen en voorafgaand aan de elite/beloftenkoers werd er een minuut stilte in acht genomen! Alle renners deden uit respect de helm af en tijdens de koers werd er geen muziek meer gedraaid.

Bij de jeugd die 's morgens al begonnen was werd er nog wel muziek gedraaid.

Prima actie van de organisatie c.q. jury (ik weet niet wie het heeft beslist in Beilen) om dit zo te doen.