Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Van Goolen kopman in Giro

• Glen

Van Goolen is de Giro-kopman bij Saxo

do 30/04/09 - Team Saxo Bank heeft zijn team voor de Giro, die op zaterdag 9 mei begint, bekendgemaakt. Jurgen Van Goolen is, samen met Fabian Cancellara, de kopman.

Nicki Sørensen, die ook voorzien was, laat de Giro links liggen voor de Tour.

“Nicki heeft in de Ardennen bewezen dat hij een sterke kracht kan zijn voor de Tour”, zegt Teambaas Bjarne Riis.

De Deense kampioen denkt er ook zo over: “Ik zal het vertrouwen niet beschamen.”

(later meer)

De 9 namen van Team Saxo

* Lars Bak (Den)

* Fabian Cancellara (Zwi)

* Juan José Haedo (Arg)

* Matthew Goss (Aus)

* Kasper Klostergaard (Den)

* Anders Lund (Den)

* Jason McCartney (VS)

* Jurgen Van Goolen

* Jens Voigt (Dui)

Bron: http://sporza.be/cm/sporza.be/wielrennen/RondeVanItalie/fietserke_giro_2008/1.517456

• Glen

Naar mijn weten de eerste keer dat Jurgen zelf zijn gang mag gaan in een ronde. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat allemaal kan.

• Cyclad

Ik stel me er weinig van voor, ook in Italië zitten er pollen in de lucht. Lijkt me toch een behoorlijke handicap.

• pedobear

Heeft iemandvan Saxo Bank dat trouwens bevestigd aan Sporza of trekken ze deze conclusie zelf uit de selectie?

• JW

Matige ploeg van Saxobank, als je het vergelijkt met een aantal andere “rondeploegen”. Misschien zie ik het totaal mis, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Van Goolen hier als kopman voor het klassement veel kan presteren. Ze zullen wel puur op dagzeges mikken.

• DutchSL

Ach, ik schat van Goolen op dit moment hoger in dan dat ik Vandenbroeck vorig jaar op 30 april inschatte. Een plaats tussen 10 en 20 is heus niet onmogelijk als hij in topvorm is.

• Lucas

Helaas is hij absoluut niet in topvorm, DSL..

Zie zijn huidige klassering in het AK in Romandië, die toch niet bepaald zwaar is en ook niet erg sterk bezet:

95 VAN GOOLEN Jurgen (BEL) TEAM SAXO BANK 09'01"

Jurgen Van Den Broeck doet het overigens niet veel beter, maar dit terzijde..

74 VAN DEN BROECK J. (BEL) SILENCE-LOTTO 05'29"

• Koos

Van Goolen kan zoals Van den broeck vorigjaar verrassen in het klassment tussen plek 10en20, maar zoals van Goolen nu in Romandie rijd zie ik m geen rol in het klassement spelen.

• DutchSL

Romandie zegt nog niet zoveel, de enige renner die vorig jaar in Romandie én Giro top 20 reed was Menchov.

• Die Rit Naar Bordeaux

een bizarre stat wanneer de Ronde van Romandie toch nog altijd wordt gezien als de voorbereidingskoers op de giro