Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Redondo (Astana) betrapt en voorlopig geschorst

• Art

UCI schorst Astana-renner Redondo

AIGLE - De internationale wielerunie UCI heeft de Spanjaard Jose Antonio Redondo een voorlopige schorsing opgelegd. De renner van Astana moest op 13 maart buiten de competitie om een urinemonster inleveren en daar zijn sporen van doping in gevonden. Dat maakte de UCI vrijdag bekend.

De Spaanse wielerbond moet nu vaststellen of Redondo daadwerkelijk de antidopingregels heeft overtreden. Tot dan blijft de voorlopige schorsing van kracht. De Spanjaard heeft het recht een contra-expertise aan te vragen.

© Telesport

• Boris de Lowikfan

En wederom Astana na een lange afwezigheid, ik vond ze al opmerkelijk schoon de laatste tijd.

Groet

• Djenghis

Ach, is ook volkomen eigen schuld van die Redondo. Had 'ie maar eerst even moeten gaan douchen! ;)

• Marcos

Redondo rijdt al een hele tijd niet meer voor Astana, rijdt dit jaar voor Andalucia-Cajasur. Astana heeft er dus weinig mee te maken.

• Art

Inderdaad Marcos. Ik liet me een beetje afleiden door het bericht van de Telegraaf. Werd Redondo er niet twee jaar geleden uitgegooid door Astana vanwege problemen tussen hem en de ploeg?

• JW

."..en daar zijn sporen van doping in gevonden. Dat maakte de UCI vrijdag bekend.

De Spaanse wielerbond moet nu vaststellen of Redondo daadwerkelijk de antidopingregels heeft overtreden…"

Tsja, als er sporen van doping in je urine zitten kunnen die er natuurlijk ook ingewaaid of ingeregend zijn ! Dan zal de Spaanse bond natuurlijk (en terecht) vaststellen dat van overtreding van de dopingregels geen sprake was.

Gaat lekker bij Astana.

Klöden dreigt geschorst te worden vanwege de TMobile-nasleep.

Redondo betrapt bij een OCC. En Astana had toch Damsgaard ingeruild om zelf zijn renners nauwgezet te bewaken ?

Nóg zo'n barstje in het bolwerk en ze kunnen de Tour weer vergeten !

• Sub Culture

Idd, al sinds 2007 niet meer bij Astana.

Daar werd hij in 2007 ontslagen begin september wegens ‘het niet nakomen van teamafspraken’, wat dat ook moge betekenen..

Hij begon zijn profcarrière nochtans veelbelovend.

• Boris de Lowikfan

Dan heb ik niks gezegd, maar denk nog steeds gelukkig…

Groet

• kallypso

hij rijd niet meer bij astana zegt net iedereen ! al 2 jaar niet meer !

• Blueprint

Wat zien we Astana toch allemaal graag hangen hier. Zo graag zelfs dat we renners ineens weer voor Astana zien rijden, terwijl ze daar allang niet meer onder contract staan.