Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Redondo (Astana) betrapt en voorlopig geschorst

• Kev

Astana?

• Goozzer

Valt me tegen van een (internet)krant, en zeker ook van een aantal prikkers hier, dat Redondo aan Astana gelinkt wordt. Redondo rijdt daar inderdaad al een hele poos niet meer, juist omdat men hem bij die ploeg niet meer vertrouwde. Wel grappig dat hij dan nú pas tegen de lamp loopt; dat interne controlesysteem van Astana werkt blijkbaar een pak beter. Zo werd bijvoorbeeld ook Gusev al buiten geknikkerd, terwijl daar naar UCI-maatstaven niets mee aan de hand is…

Een reden lijkt me, om zo'n systeem over alle ploegen in te voeren, maar - zoals PietvZ gisteren nog eens pijnlijk blootlegde - dat gaat bij de UCI allemaal niet zo snel…

• Nu-Dope

Was zelfs een ANP bericht moet door de UCI zelf de wereld in zijn geholpen PIKANT

http://www.nusport.nl/20090501/wielrennen/uci-schorst-astana-renner-redondo

• Fuglene

In het UCI-persbericht wordt met geen woord over Astana gerept, dus dat is een fout van het ANP.

• arend appelberg

deze man had ik 5 jaar geleden al mijn vraagtekens bij(toen dit hele prikbord lyrisch over hem was). sinds fuentes geen streep meer vooruit gekomen. dit testosteron gevalletje is lullig, maar hij kan ook beter stoppen. zonder doping is hij niks.

• Boris de Lowikfan

En dat maakt je meteen een idioot als je de berichtgeving van telesport als waar beschouwd? Ben geen wandelende wielerencyclopedie die ieder team van binnen en buiten kent, gelukkig…

You damn fool! Ga toch lekker spelen met Ovide en zijn vriendjes, arrogante midden-Amerika kwakzalver!

Groet

• Boris de Lowikfan

Boring!

• JW

1. Ik was er automatisch vanuit gegaan dat het bericht klopte, alleen al omdat de poster, Art, m.i. één van de meest betrouwbare posters op dit forum is. En ook ik had er zo snel niet bij nagedacht dat er een fout in het bericht zat, en Redondo niet meer voor de ploeg reed.

2. Of daarin meespeelt dat we, of in dit geval ik, Astana graag zie(n) hangen ? Ik zou voor geen enkele ploeg mijn handen in het vuur willen steken, maar bij de ene ploeg zou een dopinggeval mij meer verbazen dan bij de andere.

Astana zit bij mij in de laatste categorie. Of dat redelijk of terecht is weet ik niet, puur een kwestie van gevoel, denk ik.

• Bert

Toch is het opvalland hoe de media, deze foute berichtgeving, allemaal van elkaar overnemen. Kijk dat wij als simpele prikkers het niet gelijk doorhebben en meteen onze reactie klaar hebben is nog tot daar aan toe. Maar als zelfs het ANP dingen gaat overnemen zonder ze te checken is het toch een kwalijke zaak.

• JW

Helemaal mee eens.

De ene keer meer dan de andere.

Het bericht dat Dekker ook bij de Weense connectie betrokken was werd in no time verspreid in Duitsland en vooral België, maar vrijwel geen enkel Nederlands medium nam het over.