Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Giro van een ongekend niveau

• marksi

Ik zat even te scrollen op cyclingstartlists.com en ik wist dat de Giro sterk bezet zou zijn, maar zo sterk… Echt ongelooflijk

Armstrong, Leipheimer, Kloden, Popo, Menchov, Vandevelde, Cunego, Basso, Valjavec, Simoni, Garzelli, Soler, J Rodriguez, Sastre, Pellizotti, Lovkvist, Di Luca, Rogers, Mozquera, Scarponi

Om maar even 20 man te noemen die in mijn ogen op basis van hun resultaten/mogelijkheden normalitair zo top 5 in de Giro of Vuelta en top 10 in de Tour kunnen rijden.

Hiernaast rijden er ook nog eens mannen als, Petacchi, Cavendish, Mc Ewen, Cancellara, Millar, Voigt etc rond.

Waar ik eigenlijk naar toe wil, hoe verklaren jullie dat de Giro zo ongelooflijk sterk is dit jaar en blijkbaar voor vele geen obstakel meer is voor een goede Tour(of misschien wel een even groot doel is) Komt het door de 100e editie? Komt het doordat (mede misschien door de 100e) financieel de Giro interessanter is geworden. Ik kom er zelf niet uit, maar weet wel dat ik er ongelooflijk veel zin in heb.

• Art

Mosquera start niet. Maar dat doet verder niets af aan het inderdaad enorm sterke deelnemersveld.

• Boris de Löwikfan

Mosquera heeft pijn ergens dus doet niet mee, en ik vind dat je Valjavec en Lovkvist overschat.

En Farrar moet ook zeker bij de mannen die hier ook rondrijden.

Ik denk gewoon dat het puur toeval is dat dit jaar de Giro zo'n mooi deelnemersveld heeft.

Groet

• hiti

Mosquera gaat toch niet naar de giro dacht ik?

• leone

Hoe dat komt? Door de vele continentale ploegen met toppers in de herfst van hun carrière.

• ton duk

Wat mij dan ook weer verbaasd,is dat er geen echt leuke etappes in de weekenden zijn gepland ???

Doen de italianen al zo aan werktijdverkorting dat ze daar hele werkmiddagen voor de TV kunnen zitten ??

gr Ton DUK

• Pyama

Of Mosquera wel of niet rijdt wordt pas maandag beslist. De tekenen zijn slecht, maar hij kan misschien nog rijden.

Kloden die rijdt zeker niet. Pietje loopt een beetje achter.

• Stephan

Ik deel je optimisme, maar de namen die jij opnoemde zijn natuurlijk niet allemaal top 5 kandidaten. Lökvist, Garzelli, Scarponi en Rodriguez hebben nog niets laten zien wat zou kunnen duidelijk dat ze dit jaar top 5 gaan rijden. Van Di Luca hebben we nog weinig gezien, het zelfde voor Popovych en Valjavec. En dan als laatste dan doet Mosquera niet mee.

Een van de verklaringen voor de sterk bezette veld is natuurlijk Astana. Met Leipheimer, Contador, Armstrong en Klöden in je ploeg heb je al 4 toppers, waarvan er hier 2 zullen moeten gaan knechten. Voor Popovych is dezelfde rol weg gelegd.

Voor Menchov is dit niet zijn hoofddoel dus ik denk dat we een gevecht Leipheimer, Basso en Sastre kunnen verwachten. Met daar achter Menchov, Rogers, Simoni, Soler, Pellizotti en Cunego.

• Pyama

Leuk verhaal Stephan, maar op sommige punten volg ik je niet (en dan ga ik nog maar weer even voorbij aan het noemen van namen die wel of niet meedoen).

Rodriguez, Garzelli en Scarponi zijn gewoon grote namen. Zeker na het Fuentes verhaal waar jongens als Ullrich, Mancebo, Sevilla, Hamilton en Botero slachtoffer van zijn geworden, moet je gewoon een ‘laag’ lager zoeken naar potentiele top 10 kandidaten. Rodriguez deed een goede Vuelta. Scarponi in Tirreno en voor zijn schorsing, Lovkvist kan sterk zijn (Tour, Deutschland, Tirreno), Garzelli is een stabiele factor. Natuurlijk kan je alles relativeren, maar veel meer rijdt er tegenwoordig niet meer rond op rondegebied.

• Boris de Löwikfan

Mijn 5* gaan iig naar Pellizotti.

Kent de Giro van binnen en buiten net als de top 10 algemeen klassement, heeft het sterkste team, vorig jaar een grote stap voorwaarts gemaakt en heeft dit jaar dusdanig verstoppertje gespeeld dat ik denk dat hij of super is of niks.

Ik gok/hoop het eerste.

Groet