Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uit 1 ploeg........

• peter

hoe was dit mogelijk………

http://www.youtube.com/watch?v=QGpW-88VioQ&feature=related

• arki

De Italiaanse ploegen waren iets eerder met EPO dan de rest en de andere Italiaanse ploegen hadden niet echt de renners voor deze wedstrijd en Mapei dus wel!

• Art

Ach, kijk anders naar Gewiss in de Waalse Pijl van 1994.

• Ron Brandsteder

Ik geniet nog steeds van deze beelden. Mag dat? (nu we weten waarom deze mannen zo hard reden)

• en

Ik durf het haast niet zeggen, maar misschien heeft het ook wel iets te maken met het feit dat de beste renners voor deze wedstrijd gewoon bij Mapei reden?

• abc

In retrospect ligt de epo er inderdaad wel erg dik bovenop

• Toete

Na die wedstrijd waren toen al veel twijfels over deze prestatie van Mapei. Museeuw schreef er dat jaar in zijn boek van Zevekote tot Lugano het volgende over:

“Ik wil jongeren ook overtuigen dat je probleemloos op topniveau kan fietsen zonder amfetaines of cortisone of EPO. Als ze de kranten lezen, zouden ze nochtans kunnen denken dat het zonder niet kan. Het kan wel. Ik gebruik geen EPO en mijn ploegmaats ook niet. Ik heb er bijgevolg niets op tegen dat de UCI bloedanalyses uitvoert. Dat is prima, want de sport zal eerlijker worden. Ik heb het ooit meegemaakt dat jongeren me op training uitlachten als ik dit verteld. Als nieuweling en junior heb ik nooit vitamines aangeraakt. Toen ik uiteindelijk prof werd, was ik volkomen zuiver op de graat. Wie op deze manier de hoogste categorie van het wielrennen haalt, maakt een kans, de anderen kunnen beter meteen stoppen. Hopelijk zal mijn palmares later iedereen overtuigen en bewijzen dat ik het recht had om dit allemaal te zeggen…”

• JW

Tsja… mooier kunnen we het niet maken.. Ook toen al.

• Jan

EPO?

Hoe kan dat nou, Museeuw gebruikte alleen in zijn laatste week van zijn carriere epo…

Bortolami lijkt me toch ook echt zo'n exponent van de EPO generatie. Die won ineens wereldbekerwedstrijden bij Mapei.

• Thierry le Brun

komt blijkbaar ook heden ten dagen nog voor:

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2009/may09/herning09