Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraagje fiets Batavus

• junior88

Hey ik heb een vraagje,

Weet iemand van jullie of ze die Batavus fietsen van Vacansoleil bij Lapierre laten maken?(fietsenconstructeur van Francais de Jeux)

In de nieuwe knwu wieler magazine nr.5 van mei 2009 staat op pagina 83 een grote advertentie van Batavus met bobbie traksel op een Lapierre fiets. Je kunt zelfs het Francais des Jeux logo'tje nog op de onderbuis zien bij de trapas!! Verder staat er op de bovenbuis HMXlite wat een type Lapierre carbon fiets is. Worden alle batavus fietsen bij Lapierre gemaakt?

Groetjes

• Leon

Da's wel scherp! gezien En erg vreemd als het klopt.

De fiets die achter Traksel is afgebeeld is een gewone Vacansoleil-Batavus, maar waar hij op zit is een Lapierre.

Lapierre is ook onderdeel van Accell, dus waarschijnlijk is het type fiets waar Vacansoleil op rijdt gewoon een overgespoten/bestickerde Lapierre. Maar zouden die dingen niet gewoon in Heerenveen worden gemaakt?

• abc

Briljant. Had de advertentie wel gezien, maar was me niet opgevallen.

• kees

Ook batavus is onderdeel van de accell-group. Dus de link lijkt snel gelegd.

• Ron Brandsteder

Vacansoleil rijdt inderdaad op overgespoten Lapierres!

Schijnen trouwens wel erg goede fietsen te zijn.

• tgt

Hahaha in Heerenveen gemaakt?

Net als alle andere, gewoon in China.

Op de Beurs in Rosmalen heb ik ze zien staan de fietsen van Vacansoleil Batavus. Vooral die racefiets meteen naast het looppad. Schande wat een slechte afwerking. Dat ze zoiets mee durven te nemen naar een beurs.

Tsja misschien hadden ze niet beter.

• volger

Het zijn wel degelijk eigen bouw Batavus . vorig jaar samenwerking met La pierre . Maar nu een eigen mal . Als je bij de wedstrijden kijkt wel degelijk groot verschil tuse de franse fietsen , En de batavus fietsen .. Al zou t zo zijn het is 1 familie dus zie t probleem eigenlijk niet

• abc

volger schreef:

>

> Het zijn wel degelijk eigen bouw Batavus . vorig jaar

> samenwerking met La pierre . Maar nu een eigen mal . Als je

> bij de wedstrijden kijkt wel degelijk groot verschil tuse de

> franse fietsen , En de batavus fietsen .. Al zou t zo zijn

> het is 1 familie dus zie t probleem eigenlijk niet

Tuurlijk. En ze spuiten er per ongeluk een FdJ-logo op zeker.

• dirk

toen die foto is gemaakt waren hun eigen fietsen er gewoon nog niet zit ook nog een oude dura-ace groep op dus ophef om niks

• waterfietser

Klopt, de foto is van eind 2008. Ik heb dezelfde foto toen ook al eens gezien bij de aankondiging van de nieuwe ploeg.