Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sven Kramer

• De Zwarte

Het is toch eigenlijk ongelofelijk dat Sven vandaag zo'n klassieker kan winnen. Hij komt net uit de rust periode en beschikt toch over de hardheid om een finale kleur te geven. Hoever zou hij het kunnen schoppen als hij zich op het fietsen ging toeleggen?

• Catena

Had al hardheid opgedaan in de Ronde van Zuid-Friesland ;). Blijkbaar niet veel meer nodig..

• Herogewier

Thja hoe ver komt een full time prof die aardig kan fietsen. Een heel eind blijkt iedere keer, maar natuurlijk wel een full prof zoals ik zeg en dat scheelt natuurlijk wel een hoop.

• condor van de andes

sven kramer zal per week toch al gauw 20 uur op de fiets zitten. meer als een club- of een lse-renner. dus zo verwonderlijk is het niet

• Boogerd

Ja want hoe meer uur je op de fiets zit, hoe beter….

Nee zo werkt het natuurlijk niet.

• Oudesluis Dronken Thuis

Elk jaar hetzelfde topic. De stap tussen clubcompetitie en prof is net zoiets als van 3e klasse afdeling naar eredivisie

• Tarantula

en de stap van mechanieker naar clubcompetitierenner. Hoe groot is die?

greezzzz

• Oudesluis Dronken Thuis

Geen idee, ik doe het meestal andersom.

• Biertjuh

Ken er genoeg op club- of lseniveau die ook 20 uur of meer per week trainen. Dus die redenering gaat zowieso niet op. En voetbal en wielrennen vergelijken is dat niet zoiets als peren met appels….. 3e klasse is dan trouwens wel erg laag als ik zie wat die mannen er voor doen. Of liever gezegd er NIET voor doen.

• G1ant

Sven is een absoluut sportwonder. Dat bleek al tijdens zijn juniorentijd toen hij, met zijn schaatstraining in de benen ook gewoon in de Nederlandse top reed in tijdritten.

En ook al fietsen schaatsers veel voor hun duurvermogen, de specifieke schaatstraining en de krachttraining met zware gewichten is heel anders dan de training van een weg-fietser en bijt wel degelijk.

Ik durf de stelling zonder één spatje twijfel wel aan dat Sven bijvoorbeeld op een achtervoling op de baan, met één jaar specifieke training in de wereldtop mee zou kunnen doen.