Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leipheimer wint Tour of the Gila, Armstrong 2e

• Sjors

Levi Leipheimer heeft zijn ongeslagen status in dit seizoen behouden. De renner van Astana won met de Ronde van de Gila zijn derde etappekoers dit jaar. Leipheimer's ploeggenoot Lance Armstrong werd tweede.

De uitslag is niet bepaald verrassend te noemen, aangezien er in de Ronde van de Gila eigenlijk geen profrenners mogen meedoen. Armstrong, Leipheimer en ook Chris Horner (ook Astana) kregen toestemming om mee te doen. Leipheimer kwam geen moment in de problemen en in de tijdrit vestigde hij een parcours-record.

Voor Lance Armstrong is de tweede plek een aangename positie, want de Amerikaan brak zes weken geleden in Spanje zijn sleutelbeen. ‘Mooi dat ik nog een plaatsje op kon schuiven, nu op naar Italë’.

• Stephan

Het is ook nog wel het vermelden waard dat al het verdiende prijzengeld van de 3 astana renners gegeven wordt aan andere ameriaakse wedstrijden.

De Tour of Gila verkeerde enkele maanden geleden nog in een financiele crisis en doorgang was zeker niet vanzelfsprekend, maar vanwege enorme publiciteit door 3 astana renners ziet de toekomst voor deze ritterkoers er weer rooskleurig uit.

• Akkefietje

Waarom reden Armstrong en Leipheimer (de Astana renners kennelijk) niet in hun Astana tenue, maar een Johnny Mellows tricot?

http://www.cyclingfans.com/2009_tour_of_the_gila_lance_armstrong_mellow_johnny_s_signs_autographs_media.jpg

• Lucas

Omdat ze daar officieel niet voor Astana mochten rijden (1.2 koers).

• Akkefietje

helder!

• Goozzer

Inderdaad, daarom hebben ze maar 3 tenuetjes uit de vitrine van Armstrongs fietsenzaak (Mellow Johnny's) in Austin geplukt…

• Massimo

Geen 1.2-koers, maar een nationale wedstrijd.

• arend appelberg

ik wete toch niet zo goed wat ik ervan moet denken. gelost worden door phil zajicek bergop. tja…

erg jammer/vreemd/belachelijk dat de titelverdedigers van tecos hier niet aan de start mochten komen. had die wel eens willen zien klimmen tegen lance en leipheimer

• Boris de Löwikfan

Uiteraard weet jij heel veel over Phil Zajicek en zijn kwaliteiten, zou je een spreekbeurt over hem willen houden?

• Sjors

Hoe weet je dat ze gelost zijn?

Het lijkt me vrij sterk. Die Zajicek lijkt me eerder een vluchter.