Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leipheimer in de Giro

• Sub Culture

Het is mij althans een beetje ontgaan maar de laatste dagen lees ik steeds meer en meer artikels in de media waarin Leipheimer als dé kopman naar voren wordt geschoven door Astana en Armstrong, voor de komende Giro.

Ik dacht dat de goede man daar gewoon zijn kilometers kwam rijden als voorbereiding op de Tour.

Een Leipheimer in heel erg goeie doen is kandidaat winnaar nummer 1 toch?

• JW

Dat item is toch al een paar keer langs gekomen.

Voor de Tour is Contador het kopmanschap beloofd, en misschien probeert Armstrong ook nog een keer te vlammen.

Leipheimer krijgt in de Giro zijn kans op roem en eer, en zal in de Tour zijn kopman(nen) moeten steunen. Als hij probeert harder te rijden dan Alberto wordt het oorlog bij Astana.

• Die Rit Naar Bordeaux

als je puur kijkt naar fysieke kwaliteiten zou ik het logischer vinden om Contador in de Giro te spelen (de vele en korte steile klimmen moeten hem meer liggen als Leipie) en Leipheimer voor de tour (minder steile klimkilometers)

Maar goed wie ben ik.

• Sub Culture

Jij bent die rit naar bordeaux, waarvan ik me altijd afvraag over welke rit het precies gaat.

Dan ga ik Leipheimer maar opnemen in mijn prono voor de komende Giro..

• Pagliarini

Dat zou zeker een goede zet zijn van je, Sub.

Ik deel dezelfde mening. Leipheimer de Giro om zich vervolgens in de Tour nog 1 keer leeg te rijden voor Armstrong/Contador.

Leipi komt er echt door de laatste anderhalf jaar. En nu Armstrong aan de start staat in de Giro gaat niet alle aandacht uit naar hem.

Leipi kon de druk niet aan bij Rabo, niet bij Gerolsteiner en kwam langzaam aan weer terug toen ie in de schaduw van Contador bij Discovery reed. Nu Astana bulkt van de grote namen rijdt hij steeds een beetje onopvallend naar mooie zeges.

In California ging alle aandacht uit naar Lance en werd zowat vergeten dat Leipi won. Echter, zijn ‘nieuwe’ manier van koersen bevalt me wel. En zijn tijdrit is ook nog eens sterk verbeterd.

Maar de grote ‘maar’ blijft natuurlijk, dat ALS hij straks op het punt staat de Giro te winnen er vanzelfsprekend grote druk bij komt kijken, en in dat opzicht schat ik Basso net iets hoger in.

Als ze het mij nu zouden vragen, zou ik de 5 sterren aan Leipi, Basso en misschien wel een Scarponi geven.

• Lucas

Hij zal zeker als kopman worden uitgespeeld, maar ik heb toch twijfels over zijn kansen gezien het parkoers. Ik denk dat hij top 5 niet zal halen.

• Goozzer

Kijk, dat is nog eens een straffe stelling. Ik denk dat, als hij de top 5 niet haalt, dat vooral zal liggen aan het feit dat de Giro voor hem op een ongunstig tijdstip in het jaar ligt. Vergeet niet dat hij al van vroeg in het seizoen zéér goed was - en bijvoorbeeld al in California en Castilla y Leon won…

Ik kan me zo voorstellen dat de Giro, in dat opzicht, er wat te veel aan is en wellicht gewoon een opstapje wordt voor een overwinning in de Tour. Ja, een overwinning: ik zie die Leipheimer daar, in verschillende scenario's, gewoon kans maken om te winnen.

• JW

Mee eens ! Ik moet nog zien of hij in deze Giro opgewassen is tegen al het (vooral) Italiaanse geweld. Zeker als hij al vrij vroeg in de ronde in het rose zou komen betwijfel ik of hij (en Astana) die trui kunnen verdedigen.

• Goozzer

Dat Italiaanse geweld moet niet overschat worden. Als die mannen zuiver rijden, komt alleen Basso in aanmerking om de Giro te winnen. De rest ontbeert het, in principe, aan voldoende kwaliteiten.

• gerd

Ik denk niet dat Leipheimer kans maakt tegen Basso.

Ik denk wel dat Leipheimer als schaduwkopman de Tour kan winnen.

Een beetje vreemde figuur.

Zet hem in een andere ploeg en laat hem als kopman tegen Contador rijden, wel dan maakt hij geen schijn van kans.

In dezelfde ploeg als Contador kan hij hem kloppen (zie Vuelta vorig jaar, waar Leipheimer naar het einde toe knap vervelend werd voor Contador).

Ik weet dat sommigen deze mening onzin vinden, maar ik denk niet dat Contador op dit moment de beste ronderenner is. Ik denk dat Leipheimer fysiek even sterk is (maar mentaal brozer) en ik denk dat Basso gewoon beter is dan de beide anderen.

Hoe het met Kreuziger en Andy Schleck zit, dat weet ik niet.

Ik heb de indruk dat Contador toch iet of wat overschat wordt.