Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Van Goolen in de Giro

• Boris de Löwikfan

Het is mij althans een beetje ontgaan maar de laatste dagen lees ik steeds meer en meer artikels in de media waarin Van Goolen als dé kopman naar voren wordt geschoven door Saxo en Riis, voor de komende Giro.

Ik dacht dat de goede man daar gewoon zijn kilometers kwam rijden als voorbereiding op de Vuelta.

Een Van Goolen in heel erg goeie doen is kandidaat top 10 toch?

• Sub Culture

Van Goolen voelt zich naar eigen zeggen niet in staat om voor een klassement te gaan in de Giro.

Dat wil hij wel proberen in de Vuelta.

Van Goolen moet er gewoon een paar ritjes uitkiezen en eens testen in een tijdrit.

• Rudy Tek

De Giro rijden als voorbereiding op de Vuelta? Het moet niet gekker worden.

Hebben we het dan wel over de Vuelta van dit jaar of rijdt hij de Giro als voorbereiding op de Vuelta van 2012?

• Slimdog Mojonair

Dat Van Goolen de Vuelta van 2007 zou hebben gewonnen als er geen bonificaties waren (en in de Vuelta op 2 seconden zou zijn gestrand) is m.i. scorebordjournalistiek. Dat is hetzelfde als zeggen dat het verschil in tijd tussen de nr 1 en nr 2 in een grote ronde (of bijna iedere andere koers) minder dan 1% is, dus dat het een loterij is wie er wint.

Dit soort uitspraken gaan voorbij aan de aard van het wielrennen. Het gaat niet om absolute tijden (behalve in tijdritten), maar om relatieve. Nog belangrijker is dat koersen om momenten gaat. Je stemt je koers af op de gegevens daarvan. Als er geen bonificaties waren geweest in de Vuelta van 2007, dan had Lars Ytting Bak wellicht eerder de aanval gekozen en alsnog gewonnen. Als Joaquim Rodriguez er niet geweest was, had Lars Ytting Bak misschien minder hoeven geven in de bergen en had hij Van Goolen op minuten gereden in de slottijdrit. Als telt niet, slechts de uiteindelijke uitslag en die liegt niet.

• zabirskie

Met jou kan ik praten, Slimdog Mojonair :)

Inmiddels is zowel Van Goolen als Saxo teruggekrabbeld en blijkt Cancellara min of meer de kopman te zijn. Cancellara moet in ieder geval eventjes het roze hebben en als dat gebeurd is, mag Van Goolen kijken hoever hij komt. Top 10 zou me verbazen. Maarja, die bonificaties hè..

• Blueprint

Een goede Van Goolen kan misschien top-20 rijden. Een Van Goolen in zijn Romandië-vorm moet eerst maar eens zien dat hij de Giro kan uitrijden.

• Goozzer

Van Goolen zou ook eens een goede pscholoog moeten uitkiezen…

• Goozzer

met nog een Y daartussen, uiteraard. Je weet wel: zo iemand die je ziel en ego wat kietelt…

• Sub Culture

Hoezo psycholoog?

Die jongen is mentaal niet van de sterksten, maar als je alle tegenslag optelt die die jongen de afgelopen 5-6 jaar heeft gekend, dan sta je perplex; polsbreuken, sleutelbeenbreuken, dijbeenbreuk, pollenallergie, klierkoorts, ouders overleden etc..

Dat wens je niemand toe en heeft zeker ook z'n invloed gehad op 's mans huidige carrière.

• Rudy Tek

Bovendien, als je in Belgie naar een psycholoog wil word je op een wachtlijst geplaatst. Als je je nu aanmeld word je medio 2023 geholpen.