Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gastrenners? Hoe zit dat nu?

• Charly

Zie steeds meer clubs bij INT. en NATIONALE klassiekers en wedstrijden gebruik maken van gastrenners en renners van diverse clubs. Ik zie bijvoorbeeld Luchtschiprenners als gast bij Sinnigebouw overigens ook nog uit een ander district in buitenlandse Internationale koersen. Is het regelement veranderd en dus toegestaan of zijn deze situatie's in strijd met de voorschriften en regelementen.

• Adri van Dam

in nationale wedstrijden zal je het niet tegenkomen. clubs/verenigingen hebben zich dan al combinatieteam ingeschreven. Internationaal mag je zoals jij ze noemt gastrenners mee laten rijden mits hun eigen team/vereniging niet aan dezelfde wedstrijd deelneemt.. Eea is dus niet in strijd met voorschriften en/of regelementen en nee deze zijn ook niet veranderd.

• Charly

Bedankt Adri voor je snelle reactie maar wij hebben in het buitenland toch meerdere keren meegemaakt met name in België dat je niet met gastrenners mocht rijden of je moest ingeschreven zijn als nat. selectie danwel districtsteam.

• renner

Wij van de Volharding deden afgelopen jaren niks anders dan gastrenners meenemen. Nu hebben wij er genoeg en is het niet meer nodig.

Soms kunnen verenigingen elkaar daarmee helpen en behouden zo hun wedstrijden in het buitenland. Niks mee zou ik zeggen.

• Colnago

Ik denk dat je dan een nationale koers in Belgie rijdt, en dat Adri met ‘internationaal’ een UCI-koers bedoelt..?

• Herogewier

Zoveel hebben jullie er toch ook weer niet, kunnen best nog een paar gastrenners bij. Zijn de jongens en hun ouders het al zat trouwens om nu al ieder weekend naar België af te reizen ? In de loop van het jaar komen die gastrenners vast wel weer, want ieder weekend België trekt bijna niemand.