Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hartslag

• henri

Vraagje,

Afgelopen weekend heb ik twee wedstrijden gereden en vanavond wil ik een duurrit maken van ongeveer 80km en mijn max. hsm is 180. Wat moet je in een dergelijke training bij lichte vermoeidheid als maximum hsm aanhouden?

• duck

zou je vanavond dan niet ff rustig een uurtje op 130 hsm doen en morgen die 80 km op 140-160 hsm?

• De Kaasploeg

Een duurtraining is een training waarbij je hartslag op ongeveer 75% tot 85% van je maximale vermogen ligt. zeg maar in jou geval globaal: van 135 - 153.

Ik raad je aan om rustig te beginnen (half uurtje losfietsen, hartslag niet boven de 135) dan een uurtje d2. Laatste half uurtje kun je weer uitfietsen.

Enjoy!

• Joske (A)

@De Kaasploeg.

Je schrijft:: “Een duurtraining is een training waarbij je hartslag op ongeveer 75% tot 85% van je maximale vermogen ligt. zeg maar in jou geval globaal: van 135 - 153.”

75- 85% van je maximaal vermogen en dan 135-153 rijden ???

Kennelijk wordt er beoeld 75 - 85% van je maximale hartslagfrequentie 135 - 153 slagen per minuut.

De geschatte zones zijn dan lager en komen uit D1 134 tot 152. Dus rustige duur / herstel training. Zie maar de FietsCoach van dit jaar. Bijlage van Fiets Magezine in januari.

• prut

Het lijkt mij dat je D1 zone theoretisch 75 tot 85% van je omslagpunt moet zijn!

• De Kaasploeg

@prut: Dat is ook zo.

@Joske (A): bedankt voor het verbeteren. Die 2 slagen per minuut gaan het verschil duidelijk maken voor henri.

• abc

Ik zou vanavond gewoon om 20u binnen zijn en even niet aan hartfrequenties denken. Of beter: even stilstaan bij een hartslag van nul…

• Joske (A)

@De Kaasploeg: Graag gedaan. Ja nam het % van de HF max ipv de HF bij de MLSS. Kwam op 2 slagen na goed uit maar je noemde het D2 ipv D1.

Zie maar wat je er mee wilt doen. D1 en D2 is ook maar een verschil van 1 zone.

• Hermi

Fijne reactie op een normale vraag. Ga lekker ergens een krans leggen of naar een ander forum ipv hier een antwoord te geven waar nietb om gevraagd wordt sukkeltje.

• Der Jan

@Hermi: kansloze respectloze nitwit. Je hebt werkelijk geen flauw benul.