Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Controle

• Henk

Worden geschorste renners tijdens de duur van hun schorsing eigenlijk nog gecontroleerd op verboden middelen of zijn ze vrij in doen en laten tot ze weer in competitie zijn.

• Boris de Lowikfan

Goeie vraag, ik denk omdat ze renner af zijn ze vrij zijn om te spuiten en slikken wat ze willen.

Groet

• Leon

Als ze weer terug in competitie willen komen, worden ze vanaf een half jaar voor afloop van hun schorsing weer in het controlebestand van de UCI/nat.bond opgenomen. Vanaf dan krijgen ze dus weer bezoek van controleurs. En ook dat bloedpaspoort moet al beschikbaar zijn als ze weer in een grote koers starten.

Het eerste deel van hun schorsing kunnen ze denk ik wel doen wat ze willen. Maar dan is het wel slim om even te checken hoe lang de partydrugs in het lichaam blijven zitten…

• Boris de Lowikfan

Maar als ze nu bij een team willen gaan fietsen waar het bloedpaspoort niet geld, hoe zit dat dan?

Groet

• Leon

Geen idee. Maar deelname aan een HIS/PT-koers kunnen ze dan wel afschrijven.

• Sjors

Er zijn een aantal teams in de Giro 2009 die niet meedoen aan het bloedpaspoort.

Deze ploegen zijn Aqua & Sapone, LPR en Xacobeo.

• DutchSL

Doen alle drie gewoon mee hoor

Amica Chips, Elk Haus en PSK Whirlpool zijn volgens mij de enige PCT's die niet meedoen.