Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schuttevaerrace 2009

• Koots

Unieke kans om als fietser deel te nemen aan de Schuttevaerrace 2009.

Op de site van de www.schuttevaerrace.nl staan enkele schippers die nog fietsers zoeken voor dit fantastische multisportevenement.

Op 14 mei om 10 uur wordt gestart in Stavoren met 2 km hardlopen voor de gehele bemaning. Vervolgens springt iedereen in de kajuitzeiljacht en zeilt zo snel mogelijk naar Texel waar jij als renner/sporter 60 km moet fietsen.

Daarna weer zo snel mogelijk zeilen naar Vlieland waar een ander bemanningslid 20km moet hardlopen.

Vevolgens wordt er gezeild naar Harlingen waar jij dan weer 60 km moet fietsen.

Vanuit Harlingen gaat de zeilreis naar Terschelling waar de hardloper een traject van 12 km moet afleggen.

Als laatste opdracht moet er teruggezeild worden naar Hindeloopen waar de finish is. Het is dan in de meeste gevallen al wel zaterdagmorgen en ben je dus met zijn allen zo'n 40 uur in touw geweest met wat korte slaappauzes.

Je bent dan dus wel flink versleten maar een paar uur later ga je weer enthousiast plannen maken voor het jaar 2010.

Ben jij in staat om harder te fietsen dan Renger Ypenburg, Harm Twaalfhoven of Guido Benthem?

Ook als je hen dat niet zou kunnen verslaan is deelnemen aan de Schuttevaerrace een onvergetelijke ervaring.

• Andretti

60 kilometer op Texel? Ik moest op een lege maag (de inhoud had ik aan de vissen gevoerd) drie keer Oudeschild-De Cocksdorp op en neer wat neerkomt op ruim 100 kilometer tijdrijden. Het is wel een unieke ervaring die elke renner een keer mee moet maken.

• Koots

Ja met ingang van 2009 is het fietsen op Texel ingekort van 100 naar 60 km.

• klaas

Ik vind zo snel niet de fietsuitslag van vorig jaar terug, wat voor gemiddelde snelheden worden er ongeveer gedraaid?

• kannibaal

He Andretti ze hebben dus met jouw huidige conditionele toestand rekening gehouden ;-)

• Harko Kievit

Iedereen die van avontuur houdt en over 5 jaar nog grote verhalen wil vertellen! Doe mee.