Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Giro én Tour winnen

• Sjors

Kun je de Giro én de Tour een goed klassement rijden?

Oké, Mentsjov bewees het vorig jaar, maar die spaarde zich toch lichtelijk in de giro.

Kun je drie weken lang alles geven in de Giro, en dan de Tour de France winnen?

• Bart

Verschilt denk ik ook absoluut per renner. Sommige renners hebben een vrij kort piekmoment, die zullen vrijwel altijd voor een grote ronde gaan. Andere renners hebben heel lang nodig om toe te werken naar hun ultieme vorm (denk aan een Ullrich), die geef ik meer kans op twee grote rondes. Contador zou, indien hij zijn jaar er volledig op in zou plannen, alle drie de grote rondes kunnen winnen.

• Boris de Lowikfan

Vai El Pirato!

Ja dus, maar dat waren wel zogenaamd magere jaren. Als je goed genoeg bent moet het natuurlijk nog steeds kunnen.

Groet

• Sub Culture

Contador acht ik er toe in staat beide koersen in hetzelfde jaar te winnen.

Als je de Giro aan pakweg 90% kan winnen, dan is dat veelzeggend, een dikke maand later de Tour er nog eens bij kan geen probleem zijn voor hem.

• gerd

Basso is de enige die dat zou kunnen (in een ronde waar Basso start wint Contador volgens mij zelfs niet) als hij al zou mogen starten in de Tour.

• John

In het algemeen wordt er tegenwoordig meer gepiekt dan vroeger, maar Contador zou, als hij zijn seizoen erop afstemt, Giro én Tour in hetzelfde jaar kunnen winnen. Hij is daarmee momenteel ook de enige.

• DeRosa

In het verleden en zelfs recente verleden zijn er voorbeelden genoeg dat het mogelijk is. Hangt van enorm veel factoren af en zeker niet als laatste van de conditie van andere renners, ook moet het parcours van beide rondes enorm meezitten. Er zijn op het moment veel renners met veel inhoud…zelfs meer renners dan pakweg 5 jaar geleden die beide rondes zouden kunnen winnen en zelfs de “jongere” zoals Andy Schleck heeft al aangetoond om veel inhoud te bezitten en als alles meezit dan………

• Goozzer

Andy Schleck lijkt me nou juist niet het type dat het in zich heeft twee grote rondes te winnen. Zijn kwaliteit is juist dat hij enorm goed kan ‘pieken’, waardoor twee grote rondes er ongetwijfeld teveel aan zouden zijn…

• Sjors

Je gelooft het zelf niet eens.

• DeRosa

Het pieken is wat anders als inhoud hebben om 2 rondes te zege vieren.

Als een heel seizoens opbouw wordt afgestemd om tijdens de 2 rondes te “pieken” dan lijkt het mij wel mogelijk voor hem.

Het is ook zo dat als een ploeg een bepaalde renner veel eendags wedstrijden en (kleinere) rondes wil laten rijden dan is het pieken wel erg moeilijk geworden.

Iedere renner heeft maar een bepaald aantal wedstrijd kilometers in zijn lichaam en in het bijzonder in zijn benen……….natuurlijk uitzonderingen bevestigen ook hier weer de regel.