05-05-2009 (Vrije vertaling van Radsport News):
Drie maanden na zijn zware val in de Tour Down Under staat André Greipel (Columbia - Highroad) voor zijn comeback. Met de vandaag startende 4 Daagse van Duinkerken gaat de 26 jarige sprinter eigenlijk dit seizoen voor de tweede keer beginnen. De eerste kleine test, na zijn schouderbreuk in januari in Australië, was afgelopen weekend in het criterium in Wittenberg waar hij 4e eindigde. Zijn ambities in Duinkerken, die Greipel voor het eerst zal rijden, zijn na de verplichte onderbreking nog vrij bescheiden. “De 4 daagse van Duinkerken is een goede opstart voor me”, zo zegt Greipel. “Ik zal zonder druk kunnen rijden en probeer uiteraard zo goed mogelijk ons team te steunen op welke manier dan ook. Etappewinst moet ons doel zijn.” Over de geheelde breuk maakt hij zich geen zorgen meer: de schouder houdt. “Ik heb dan ook geen angst.” Na Duinkerken zal hij net als het grootste deel van zijn Duitse teamgenoten, de Bayern Rundfahrt (27-31 Mei) rijden. “Hoe het dan verdergaat zal van mijn vorm afhangen”, aldus Greipel.
mvg,
Pneu