Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Greipel: De schouder houdt het

• Pneu Platte

05-05-2009 (Vrije vertaling van Radsport News):

Drie maanden na zijn zware val in de Tour Down Under staat André Greipel (Columbia - Highroad) voor zijn comeback. Met de vandaag startende 4 Daagse van Duinkerken gaat de 26 jarige sprinter eigenlijk dit seizoen voor de tweede keer beginnen. De eerste kleine test, na zijn schouderbreuk in januari in Australië, was afgelopen weekend in het criterium in Wittenberg waar hij 4e eindigde. Zijn ambities in Duinkerken, die Greipel voor het eerst zal rijden, zijn na de verplichte onderbreking nog vrij bescheiden. “De 4 daagse van Duinkerken is een goede opstart voor me”, zo zegt Greipel. “Ik zal zonder druk kunnen rijden en probeer uiteraard zo goed mogelijk ons team te steunen op welke manier dan ook. Etappewinst moet ons doel zijn.” Over de geheelde breuk maakt hij zich geen zorgen meer: de schouder houdt. “Ik heb dan ook geen angst.” Na Duinkerken zal hij net als het grootste deel van zijn Duitse teamgenoten, de Bayern Rundfahrt (27-31 Mei) rijden. “Hoe het dan verdergaat zal van mijn vorm afhangen”, aldus Greipel.

mvg,

Pneu

• Boris de Lowikfan

Das lang geleden dat jij je hier nog eens liet zien Pneu..

Mooi dat zijn schouder sterk genoeg is, nu hopen dat zijn schouders de weelde kunnen dragen.

Groet

• Frederik Theobalt

Ik hoop voor hem wel dat ie geen ultegra shifters heeft; hoor dat sommige renners van deze shifters ook last krijgen van de schouder en daardoor enkele koersen moeten missen. Ben blij dat Greipel weer meedoet.