Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lotto en Quickstep in de Giro

• JW

In tegenstelling tot Rabo is voor de Belgische teams de Giro duidelijk geen hoofddoel. Voor Lotto misschien een gemiste kans op mogelijk succes in een grote ronde (als Contador inderdaad in de Tour zijn verwachtingen waar maakt).

Wel leuk dat in beide teams jonge renners de kans krijgen zich te profileren.

De Lottoploeg start met Gilbert als kopman. (Ik vraag me af of die na zijn sterke voorseizoen inmiddels niet een beetje moe is ?).

De hele ploeg:

Christophe Brandt

Francis De Greef

Bart Dockx

Philippe Gilbert

Pieter Jacobs

Olivier Kaisen

Jonas Ljungblad (Zwe)

Jelle Vanendert

Charles Wegelius (GBr)

Waarbij het vooral interessant is wat De Greef hier kan laten zien.

Quickstep komt met de volgende renners aan de start:

Dario Cataldo (Ita)

Allan Davis (Aus)

Dries Devenyns

Addy Engels (Ned)

Mauro Facci (Ita)

Kevin Hulsmans

David Malacarne (Ita)

Francesco Reda (Ita)

Kevin Seeldraeyers

Misschien dat er voor Allan Davis een sprintsuccesje te boeken valt, maar die kans lijkt klein. Verder een jonge ploeg. Waarvan misschien Cataldo (winnaar van de baby-giro 2008, voor een verrassing kan zorgen. En voor Devenyns en Seeldraeyers de kans om te laten zien wat ze op dit niveau kunnen.

• Sub Culture

Leuke ploegen bij Lotto en Quickstep.

Om ritten te pakken of superklassementen te rijden hebben ze de renners niet mee, maar beide ploegen stellen veel jonge talenten op, ideale leerschool voor ze om zich te meten op een heel hoog niveau.

Cataldo en De Greef zie ik wel top 20 rijden.

• Boris de Lowikfan

Blijft jammer dat Lloyd geblesseerd is..

Groet

• Goozzer

De Greef heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten. Ik ben benieuwd wat hij kan laten zien. Als hij in topvorm is, behoort een top 20 misschien wel tot de mogelijkheden. Verder kan Gilbert zijn goede vorm wellicht nog even doortrekken (hij zag er zéér sterk uit in Romandië) en misschien meedoen voor een of meer etappezeges. Ook naar Vanendert ben ik wel benieuwd - hij leek er in Luik een beetje door te komen…

Quick-Step heeft wat ‘jonge’ honden' die misschien best wat leuks kunnen doen. Devenyns en Seeldrayers zijn aan een goed seizoen bezig, maar hebben toch al wat gereden. Ze waren goed in resp. het Baskenland en Parijs-Nice. Het is de vraag in hoeverre dat voor hun te combineren valt met de Giro. Misschien was de Vuelta voor hen beter geweest, maar dat voorrecht zal wellicht aan anderen toekomen (Boonen, Chavanel?, waardoor ze daar minder ‘vrijheid’ zouden hebben)

Davis kan misschien een etappezege pakken, al lijkt hij wel wat weggezakt naar zijn vroege en goede start van het seizoen. Cataldo is een Italiaans talent, die in Romandië liet zien klaar te zijn voor de Giro. Misschien dat er top 20 in zit, waarbij Engels hem ongetwijfeld op degelijke wijze zal kunnen ondersteunen…

• gerd

Als ik al die top twintig kandidaten hier zie dan zal de top twintig in de Giro uit 60 renners bestaan…maar goed dat zijn spijkers op laag water…ik begrijp wel wat sub en anderen bedoelen…

Wat Lotto betreft, formeel is Gilbert kopman maar eigenlijk zal het wel de bedoeling zijn om te kijken hoever Degreef, Van Endert en Jacobs kunnen komen.

Ben ook een beetje verbaasd over de selectie van Wegelius. Ik dacht dat die ingehuurd was als knecht voor Evans…gaat die dan twee grote rondes rijden…

Bij Lotto zie ik ook Ljungblad staan. Die renner ken ik niet…wat valt er van hem te verwachten ?

Bij Mapei kijk ik ook uit naar Cataldo en Devenijns, maar toch ook naar Seeldrayers. Bevestigt die zijn goede prestatie in Parijs-Nice ?

• Goozzer

Het probleem van ‘de Giro als leerschool’ is dat hij compleet verkeerd in het seizoen ligt. Je kunt je er totaal naar de kloten rijden, waardoor je de rest van het seizoen wel kunt vergeten. Het is leuk om talenten in een grote ronde te laten rijden, maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Slechts diegenen die het aankunnen en hélemaal topfit zijn. De Vuelta is, wat dat betreft, een betere en vooral veiligere ‘leerschool’….

• Goozzer

Ljungblad gaat toch al weer een tijdje mee hoor, gerd. Hij heeft een tijd bij Francaise des Jeux gereden, daarna bij Unibet. Waarna hij een jaartje is afgezakt - wellicht dat je hem daarom niet kent - naar de P3-transfer Batavusploeg. De voorganger van Vacansoleil, zeg maar…

• BtH

Gilbert nog 3 weken afmatten lijkt me wat veel van het goede. Misschien laten afstappen in week 2. Kijkend naar de selecties denk ik dat deze ploegen zeer anoniem gaan rondrijden. Beetje Rabo-achtig zoals in de jaren voorheen (tot aan vorig jaar). Jammer hoor, had ik liever Vacansoleil supergemotiveerd aan de start gezien.

• Sub Culture

Het is niet omdat de selecties op het eerste zich kwalitatief niet zo sterk ogen, dat die jongen niet gemotiveerd aan de start staan hé.

• Djenghis

Sterker nog, ik denk dat al die ‘jonkies’ van Silence en Quickstep juist súpergemotiveerd zullen starten en genoeg potentieel hebben om alles behalve anoniem rond te rijden. Die zullen zich net zo graag willen bewijzen als de mannen van Vacansoleil zouden hebben gewild!