Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weening niet in de Giro

• John Wago

Minder nieuws. Pieter Weening start toch niet in de Giro. Bil-abces en inmiddels uitgevoerde operatie.

Tjallingii vervangt Weening in Giro

Pieter Weening haakt af voor de Giro vanwege een abces op de bil. Maarten Tjallingii vervangt hem.

Pieter Weening (foto) start niet in de Giro d'Italia. De Fries is geopereerd aan een abces aan de bil, waar hij zondag na een intensieve training last van had gekregen. In de loop van maandag verergerden de verschijnselen. Dokter Ignace van Meerwijk heeft Weening in het ziekenhuis in Amersfoort onder lokale verdoving geopereerd. Maarten Tjallingii is aangewezen als de vervanger van Weening in de Giro.

Volgens ploegarts dokter Dion van Bommel kan Weening minimaal een week niet op de fiets trainen. “Pieter heeft ook koorts gekregen en hij wordt nu een week behandeld met antibiotica. Daarna kijken we weer verder”, aldus Van Bommel, die van Weening hoorde dat deze zich voor het weekeinde nog ijzersterk voelde. “Pieter was topfit en helemaal klaar voor de Giro. Heel jammer voor de jongen en de ploeg.”

Met Tjallingii krijgt de Giroploeg in elk geval een vervanger van Weening, die een karrenvracht aan ervaring en koersinzicht meebrengt. “Maar Pieter er niet bij is in de bergen een fikse aderlating”, verzucht ploegleider Adri van Houwelingen. “Maarten is een prima vervanger met uitstekende kwaliteiten, maar andere kwaliteiten dan Pieter. Dit is heel jammer voor de jongen zelf en voor de bergetappes in de Giro een tegenvaller voor ons.”

(Bron: Rabosport)

• JasperK

Dat lijkt me eigenlijk een goede zaak.

• Goozzer

Ontzettend jammer voor hem dat hij de Giro niet kan rijden. Zeker als Menchov straks een goud klassement zou gaan rijden, was een topfitte Weening buitengewoon nuttig geweest. Echter, met het ook op de Tour is het misschien niet eens zo verkeerd. Het is namelijk maar de vraag of Weening, en dat geldt ook voor Ten Dam, twee grote ronden op hoog niveau kunnen acteren…

• Kraus

Waarschijnlijk bestaat de voorselectie van Rabobank voor de Tour nu uit de volgende namen:

Gesink

Menchov

Freire

Flecha

Clement

Ten Dam

Garate

Niermann

Tankink

Weening

Posthuma

Moerenhout

• Boris de Lowikfan

Hoeveelste grote ronde voor Maarten? Eerste? Waarschijnlijk zit ik er langs, maar zit nu in het Radboud en mag zo mijn hersenen laten nakijken…

Groet

• Jos Wago

Nee. Geen debuut. Heeft vorig jaar Vuelta gereden.

• JasperK

Het is zelfs nog maar de vraag of Weening één grote ronde op hoog niveau kan acteren.

• Zuidwolde Terror Corps

Na een post begrijpen we het wel hoor JasperK

• John

Waarom hebben ze Garate niet als vervanger gekozen ?

• BtH

Sneu voor Weening ,maar ik ben eigenlijk wel blij met Tjallingii. Sterke, constante renner. Reed vorig jaar een aardige vuelta, 2x mee in een ontsnapping en ook aardig bergop. Vraag me wel af of hij de laatste tijd wat bergop heeft getraind, aangezien hij andere koersen zou rijden. (of misschien aan het strand gelegen, zoals Contador vorig jaar, geen onaardige voorbereiding, zo bleek.)