kijk die massa's toch eens, die passie, die beleving. daar kunnen we in europa nog veel van leren. hier gaat mijn wielerhart iig sneller van kloppen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumshttp://images.google.nl/imgres?imgurl=http://miestanzuela.jalbum.net/VUELTA%2520CICLISTICA%2520A%2520GUATEMALA%2520PRIMERA%2520ETAPA%2520GUATEMALA%2520A%2520ZACAPA/thumbs/PRIMERA%2520ETAPA%2520VUELTA%2520CICLISTICA%2520(44).JPG&imgrefurl=http://miestanzuela.jalbum.net/VUELTA%2520CICLISTICA%2520A%2520GUATEMALA%2520PRIMERA%2520ETAPA%2520GUATEMALA%2520A%2520ZACAPA/&usg=__bVSTFRsvIPef8It1cFwPY2tsT44=&h=120&w=90&sz=6&hl=nl&start=11&sig2=_O6oQrNm7t2sGauzgK_3Fw&um=1&tbnid=fnnAiwVaLGKWyM:&tbnh=88&tbnw=66&prev=/images%3Fq%3Dvuelta%2Bguatamala%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26um%3D1&ei=QWEAStbmM8W2-AammdydAg
bij die link staan ook fantastische foto's. Daar kunnen we zeker nog wat van leren.
Mooie foto's inderdaad. In Guatemala maken ze er ieder jaar een groot feest van met als hoogtepunt het podium-bezoek ….
Die laatste foto van Nilceu in de Copa is ook wel mooi. Gewoon tribunes vol op een race-circuit voor z'n ritje
Vorig jaar zag ik ook een paar foto's met enorme mensenmassa'a. Volgens mij de Ronde van Bolivia, was ook niet normaal.
Bij nogmaals nadere bestudering van de foto's is het mij overduidelijk.
Ik heb vaak gedacht dat ‘de grote talenten’ uit die streek compleet gaar waren dat ze niet eerder, langer of zelfs helemaal niet naar Europa kwamen. Maar je kunt ze eigenlijk geen ongelijk geven. Wellicht verdienen ze daar - zeker relatief - meer dan genoeg geld, het weer is daar beter, ze zijn (afgaande op de foto's) immens populair en de rondemissen zijn, zo te zien, ook nog eens van hoger niveau. En ze zijn talrijk…
Ik zou het, vanaf nu, dus willen omdraaien. Wat doe je nog in Europa, als je een beetje met de fiets kunt rijden?
Arend Appelbergs charmemissie voor het ‘Latijns Amerikaanse’ wielrennen is geslaagd. Bedankt ook voor de afleiding, zo tussen de intellectuele werkzaamheden door…
prachtig!! dit vind ik dus ook. als je ziet alleen al wat voor rondemissen je daar hebt dan lijkt me een massa emigratie het enige logische gevolg. als die wielrenners in europa toch eens wisten een enkeling weet het overigens. daniel moreno van caisse d'epargne reed jaren lang elke winter rond in argentinie(lombardi ook). iedereen vroeg hem altijd waarom hij dat deed en toen besloot zijn ploeg in 2006, relax met o.a. mancebo en co mee te gaan doen in ronde's in chili en argentinie en dat vond men geweldig. mancebo wil sindsdien bij elk team in zuid-amerika koersen. volgende maand gaat hij de ronde van colombia rijden. sevilla is idem helemaal lyrisch over het wielrennen daar en noemde colombia zijn 2e thuisland nadat hij er vorig jaar koerstte en hij als een filmster werd onthaald en toegejuicht. geen dronken vlaamse fans daar die vol afgunst spugen op renners uit andere landen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?