Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

de wielercultuur in latijns amerika.

• Goozzer

Interessante, maar toch eveneens zeer ‘apparte’ lijst…

• arend appelberg

het zal voor velen misschien vreemd klinken dat er in nederland bijna meer armoede is dan in mexico. maar de lonen/uitkeringen zijn in nederland dan wel hoog. de uitgaven zijn dat ook.

• edwin

Mexico en Nederland evenveel armoede, dat verbaast mij inderdaad. Nou kom ik niet zo vaak in Nederland, maar tijdens mijn laatste bezoek had ik niet de indruk dat het er zo slecht gesteld was.

De armoede-definitie verklaart een hoop: “National estimates of the percentage of the population falling below the poverty line are based on surveys of sub-groups, with the results weighted by the number of people in each group. Definitions of poverty vary considerably among nations. For example, rich nations generally employ more generous standards of poverty than poor nations.”

Nationale definities! (bron: http://indexmundi.com/map/?v=69) We hebben hier in Mexico overigens al drie officiele armoede-definities, waarbij de strengste gekozen is (pobreza alimentaria). Met een iets ruimere definitie loopt het percentage armen behoorlijk op.

• Lucas

Zoals ik dus ook al zei, maar ja, Arend is nou eenmaal stekeblind als het om zijn Latijs Amerika fetisj gaat..

• Goozzer

Dat verklaart inderdaad een hoop, er worden dus subjectieve criteria gebruikt, waarbij bepaalde landen ‘verdacht goed’ uit de bus komen - hetgeen in dat opzicht niet verrassend is…

• Lucas

Typisch Latijs-Amerikaans gedrag, zeg maar..

• Rudy Tek

Vergeet ook niet dat dit gemiddeldes zijn. Als je ervan uitgaat dat een matige Zuid-Amerikaanse wielerprof al miljoenene euro's verdient lijkt het al snel dat er weinig armoede is. Dit is natuurlijk wel een vertekend beeld.