Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie ziet er Basso graag die Giro winnen?

• Boris de Löwikfan

Zoals het onderwerp al aan geeft. Ik vraag het me af omdat ik benieuwd was hoe de gemiddelde forumbezoeker er tegen over staat.

Zie jij Basso graag de Giro winnen en waarom?

Ik iig niet, een stomme leugenaar waarvan ik wel denk dat hij gesnoept heeft, het zou de sport niet ten goede komen mochten dit soort ratten weer mee doen voor de echte grote prijzen.

En dan praat ik nog niet eens over het serieus nemen van de sport, wat zal de gemiddelde sportliefhebber hier van vinden, ongeloofwaardig lijkt me..

Groet

• DmB

Ben ik helemaal met je eens.

• JasperK

Nee, ik heb geen probleem om hem te zien winnen.

Niet omdat hij zijn straf heeft uitgezeten en daarom evenveel recht heeft als ieder ander om te koersen. Dat riedeltje onderschrijf ik wel, maar heeft natuurlijk weinig te maken met de emotionele beleving bij een overwinning. Ik zou hem graag de Giro zien winnen omdat ik hem een sympathieke renner vind, en omdat ik hoop dat hij één van de weinigen is die Contador de komende jaren kan bedreigen.

• DutchSL

Dat hij een leugenaar zou zijn en doping (heeft) gebruikt doet mij weinig. Ik vind het gewoon geen aantrekkelijke coureur, nooit iets mee gehad.

Of hij volgt, of hij domineert. Een soort “robot” zonder uitstraling wat mij betreft.

• Goozzer

Ook ik zou er absoluut geen problemen mee hebben. Daarbij onderschrijf ik alles wat JasperK reeds heeft gezegd.

Basso is een toprenner, maar daarenboven een prachtige coureur. Zoals ik al vaker heb gezegd: een met een haast ‘klassieke’ uitstraling. Bovendien is Basso momenteel de meest transparante renner van het peloton. Met wie ook maar wil, deelt hij zijn bevindingen, zijn trainingen, de uitslagen van inspannings- en medische testen en last but not least de uitslagen van zijn bloedonderzoeken. Eigenlijk doet Basso wat Armstrong zei dat hij zou gaan doen: bewijzen dat hij clean is…

• Blueprint

Ik zie liever Menchov of Addy Engels de Giro winnen, maar met Basso zou ik geen enkel probleem hebben. Hij heeft zijn straf uitgezeten en mag weer koersen, klaar. Ik hoop alleen dat hij niet weer zo gaat uithalen als in 2006. Het was erg indrukwekkend, maar een beetje spanning kan geen kwaad.

• Gilberto

Word een beetje moe van die Goozzer die het in elk topic maar heeft over Basso's inspanningstesten…beetje geobserdeerd jongen?

• Andere Peter

Eens met Boris: liever niet. Het is ook niet zo dat ik hem ieder succes misgun, maar laat hem eerst weer eens een jaartje hard fietsen en net niet winnen. Dat verschaft mij de benodigde tijd om weer aan het idee te wennen, Basso als ronderenner die ertoe doet. Ik misken daarbij niet zijn klasse en ik heb ook best sympathie voor hem. Maar als het om echt grote zeges gaat dan geef ik nu even de voorkeur aan … euhh… zeg maar bijna alle anderen.

Misschien wel aardig om te turven bij deze stemmingspeiling, waarin Boris' vraagstelling min of meer dwingt tot kleur bekennen.

Tussenstand Pro-Boris - Pro-Basso:

3 - 4

• Sauna

Wat mij betreft wint hij de Giro. Tikt lekker aan voor mijn DDS-klassement!

• Andere Peter

Oeps, bij nader inzien interpreteerde ik de stellingname van DutchSL vermoedelijk verkeerd. Hij heeft geen moeite met dopingverleden, maar toch moeten we hem niet zien als Pro-Basso. Omdat hij Boris' vraag (zie je hem graag winnen?) duidelijk negatief beantwoordt deel ik hem met enige twijfel in bij de Pro-Borisianen.

Stand dus:

Pro-Boris - Pro-Basso 4 - 3