Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

toch Tour live op ARD, ZDF

• bison

Duitse zenders doen toch live verslag van Tour

HAMBURG - De Duitse televisiezenders ARD en ZDF doen dit jaar toch voor een deel live verslag van de Ronde van Frankrijk. Woordvoerder Harald Dietz van de ARD heeft dit dinsdag gezegd.

De Duitse kijkers kunnen in ieder geval reken op een rechtstreeks verslag van een half uur. ,,We willen altijd over de Tour berichten. We hebben alleen gezegd dat we geen lange live-uitzendingen meer gaan doen.''

De ARD en ZDF besloten vorig jaar na de bekentenis van de Oostenrijkse renner Bernhard Kohl in 2009 geen live-beelden van de Ronde van Frankrijk uit te zenden. De nummer drie van het algemeen klassement en winnaar van de bergtrui in de Tour gaf toe dat hij de epovariant CERA had gebruikt. Kort daarvoor was de Duitser Stefan Schumacher, winnaar van twee tijdritten, al positief bevonden op CERA. ,,Onze collega's van de dopingredactie zullen ook zeker van de partij zijn, maar ze zullen over alles berichten'', aldus Dietz

• JW

Zo houden ze tóch de mogelijkheid om, áls er tijdens de Tour een dopingschandaal zou komen, als duidelijk statement de uitzendingen te stoppen.

Doen ze toch nog een beetje mee.

• Boris de Lowikfan

Daad bij woord voegen, daar waren ze vroeger toch een stuk beter in. Zeg dan niks!

Groet

• gberto

mooi zo , dopingexperte Marcel Wust, jorg jaksche en Rudi Altig zitten vast klaar.

• Andere Peter

Beetje zielig eigenlijk. Ze komen natuurlijk vooral kijken zodat ze na het eerste dopinggevalletje weer lekker demonstratief (goed na de oorlog) kunnen weglopen. Dat is het nadeel van demonstratief weglopen. Je stelt jezelf overal buiten en moet steeds eerst bakzeil halen voor je weer een keer demonstratief weg kan lopen.

• Massimo

Ach als de Duitsers niet komen kunnen de renners weer gerust hun fiets tegen de muur van het hotel zetten.

• Blueprint

:D

• Lucas

Al zenden ze al het wielrennen van de wereld vanaf nu live uit, ik kijk NOOIT meer één minuut naar een uitzending van die hypocrieten.

• Boris de Lowikfan

Waar maak je je druk om? Boeit mij wat welke schijnheilige hypocriet koers uitzend, als het maar op de buis is.

Groet

• Lucas

Dit is dan ook het enige principe dat ik heb en waaraan ik me houd..