Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour of California ProTour vanaf 2011 en naar mei

  • Art

    Tour of California verhuist naar mei

    Tour of California verhuist naar mei

    De Ronde van Californië zal volgend seizoen niet langer in februari, maar wel in mei plaatsvinden. Bovendien verwierf de Amerikaanse rittenkoers ook zekerheid over een ProTourstatus vanaf 2011.

    Organisator Andrew Messick drong al langer aan op latere datum. “Er waren verschillende mogelijkheden, maar mei leek ons het meest geschikt. Nu kunnen we ons profileren als voorbereiding op de Tour”.

    De nieuwe datum (16-23 mei) valt wel samen met de Giro d'Italia. Smaakmakers Levi Leipheimer, Lance Armstrong en Mark Cavendish combineren dit jaar de Italiaanse rittenkoers met de Tour.

    Messick gelooft echter dat vele ronderenners naar Californië zullen afzakken om de Tour voor te bereiden. Dankzij de latere datum zullen ook hogere (sneeuwvrije) beklimmingen opgenomen kunnen worden.

    © WVcycling.com

  • Pneu Platte

    Betekent dit dan dat de Ronde van Catalonie de pro tour status moet inleveren vanaf 2011? Ik kan me nl. niet voorstellen dat er 3 PT wedstrijden tegelijk verreden worden. Ms. dat Catalonie dan ook verhuist op de kalender?

  • Blueprint

    Dat zou op zich wel logisch zijn ja. Misschien Catalunya in augustus laten rijden als voorbereiding op de Vuelta en Polen terug naar september?

  • JW

    Het zou behoorlijke consequenties voor het deelnemersveld kunnen hebben. Alle PT-ploegen hebben dan toch in principe startrecht ? Nu stonden er maar 8 PT-teams aan de start. Het zou een aantal Amerikaanse ploegjes hun deelname kosten. Die zullen niet juichen

  • Wanny

    Je mist dus alle Girorenners en diegenen die in mei een trainingsperiode plannen in opbouw naar de Tour. Dan blijft er volgens mij weinig over.

  • Massimo

    Ik denk dat Catalunya gewoon moet wijken. Ze hadden daar dit jaar al moeite om e.e.a. voor elkaar te krijgen. Bovendien leeft die ronde totaal niet. In California zijn ze goed bezig: uitgebreide coverage en veel publiek langs de kant van de weg. Met het betere mei-weer kon dit weleens een goede voorbereidingskoers worden op de Tour.

  • Mazter

    Ik denk dat de Amerika belangen van sommige sponsoren wel groot genoeg is om een paar kopmannen die kant op te sturen ipv in de giro te laten starten. Of de RCS hiet blij mee zal zijn is wat anders.

  • DutchSL

    Dit lijkt mij een hele slechte beslissing. Een hoop toppers willen er hun voorjaar wel voorbereiden in het mooie weer (dit jaar viel dat dan even tegen), maar in mei lassen de meeste toppers juist een rustperiode in na een druk voorjaar, of ze gaan Tour etappes verkennen of ze rijden de Giro.

    Ik zie renners als Gesink, Freire, Boonen, Nibali, Schleck etc. zeker niet naar Amerika gaan in mei, hooguit wat types als Lovkvist en Rogers (waardoor een Giro startveld ook iets minder wordt).

    De redelijk grote belangstelling uit Europa zal ook wel een stuk minder worden, we blijven nu “massaal” ‘s nachts op omdat we een hele winter geen wielrennen op de weg hebben gezien en honger naar de koers hebben, dat zal in mei een heel stuk minder zijn.. zeker als ’s middags al de Giro op is.

  • Goozzer

    Met Catelonië gaat het inderdaad niet goed. Misschien dat het voor die wedstrijd wel goed zou zijn te verhuizen, net voor de Vuelta (waar verder niet veel bijzonders is) als voorbereidingskoers daarop. Misschien dat er dan wat nieuw leven in komt…

  • Lucas

    Helemaal mee eens DSL, het tijdstip slaat natuurlijk helemaal nergens op, is in alle opzichten, zoals je al aangeeft zeer ongelukkig.

    Ik mag hopen dat het geen nieuwe oorlogsverklaring naar de drie grote rondes betekent..?