Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ploegentijdrit mogelijkheden Lotto in de Tour

  • ik

    Wat is eigenlijk het kenmerk van een goede ploegentijdrit renner. Ik he het idee dat een renner als Erik Dekker beter tot zijn recht kwam in een ploegentijdrit dan in een individuele tijdrit. Wauters net zo.

  • Jacobus L

    Danny Pate wordt wat overschat bij Garmin, ik zou Maaskant inzetten. die moet dit ook goed kunnen

  • Goozzer

    Het allergrootste verschil tussen een ploegentijdrit en een individuele tijdrit is toch vooral dat je méér snelheid in de benen moet hebben. Het is ook ‘intervalachtiger’, dus steeds pieken en dalen (al dan niet relatief) in het vermogen dat je moet trappen. Het is dus heel goed mogelijk dat dit sommige jongens - die wel een goede individuele tijdrit in de benen hebben - wat minder goed ligt, terwijl je (afhankelijk van het parcours) vaak iets mindere individuele tijdrijders ziet uitblinken cq. een belangrijke rol ziet vervullen in het ploegentijrit - niet zelden ‘hardrijders’ die ook wat explosiviteit hebben en soms zelfs (semi)sprinters, die steeds dat tempo opnieuw de hoogte in kunnen brengen…

  • Bart

    - Menchov

    - Gesink

    - Garate

    - Flecha

    - Freire

    - Posthuma

    - Ten Dam

    - Clement

    - Tankink/Moerenhout

    Dit is toch een zeer respectabel TTT ploegje. Met enkel Garate die licht uit de toon valt en voor de rest jongens die het tempo goed hoog kunnen houden. Zou je toch voor plek 3 t/m 7 moeten gaan. Lijkt me een sterkere ploeg dan S-L.

  • Stephan

    Astana, Saxo, Columbia en Garmin lijken me iets te hoog gegrepen. Daarna lijkt Rabobank een grote kanshebber. Al blijft het natuurlijk koffie dik kijken want wie had vandaag nu ISD en LPR verwacht?

  • Sub Culture

    Goh echt mogelijkheden zie ik niet voor Lotto.

    Ik denk wel dat ze de schade goed beperkt kunnen houden.

    Evans wellicht de beste tijdrijder bij hen.

    T Dekker een tijdrittalent

    Lang idem

    Hoste, niet meer de tijdrijder die hij was maar in een ploegentijdrit komt hij zeker beter tot zijn recht.

    Van Avermaet, geen tijdrijderstype, maar omdat een ploegentijdrit interval is en VA gruwelijk snel recupereert en hard kan fietsen, moet dit hem zeker ook liggen.

    JVDB, heeft na zijn wereldtitel in het tijdrijden bij de juniores het tijdrijden een beetje verwaarsloosd, heeft er afgelopen winter wel weer duchtig werk van gemaakt, dat tijdrittalent van hem kan niet weg zijn.

    Van Summeren, enorm allround, hard fietsen kan hij dus zeker ook

    Hebben ze nog een plaatsje vrij, mss zie ik nu een vrij voor de hand liggende renner over het hoofd.

    Maar als je dan denkt met wat Astana, Saxo, Garmin, Team Columbia, Liquigas, Caisse etc.. op de proppen kan komen lijkt een circa 8ste plaats me het hoogst haalbare.

  • Goozzer

    Garmin en Colubia vooruit, twee ploegen die zich focussen op dit onderdeel - maar verder eigenlijk (of misschien juist daardoor) weinig symphatiek zijn. Cavendish en zijn saaie, koerskapotmakende, sprintzekerheid helpt er bij Columbia ook al niet echt aan mee… Astana is natuurlijk een ploeg vol met kleppers, en twee (of drie? en misschien vier) van de beste ronderenners ter wereld in hun rangen hebben. Zij zullen er dus zeker bij zitten..

    Ploegen als Liquigas, Caisse en wellicht zelfs Saxo… Ik zou niet weten wat Rabo en Silence daar voor onder zouden moeten doen, zeker niet op voorhand al. Beide ploegen hebben met respectievelijk Menchov en Evans een uitstekend fundament in huis en dat aangevuld met toptalent, zéér goede tijdrijders en/of onvervalste hardrijders… Er mag best wat meer vertrouwen zijn, als je het mij vraagt…

  • arend appelberg

    jullie vergeten denk ik caisse en katyusha

    met uran, gutierrez, pereiro, ll sanchez, francisco perez, garcia acosta

    karpets, bodrogi, ignatiev, colom, ivanov, petrov ern hun sprinters die dat ook wel kunnen

  • DutchSL

    Je moet de “hardrijders” uit de categorie Garate, Flecha, ten Dam, Tankink etc. ook niet gaan overschatten. Vroeger waren dat mannen als Dekker, Wauters, de Groot en Lotz. en daar werd Rabobank ook maar 12e, 6e en 16e mee in de Tour-ploegentijdritten.

  • Bart

    Ja maar in die jaren had Rabo niet de tijdrittoppers die ze nu wel hebben als Clement, Posthuma, Menchov en in mindere mate Gesink.