Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Junioren-lichting 2002

  • cychlod

    Ik vind dat de Junioren-lichting van dit jaar toch redelijk sterk en goed is! dat komt natuurlijk doordat de 2e jaars Nieuwelingen van vorig jaar erbij zitten en die waren toen ook al sterk! Vinden jullie ook dat de Nieuwelingen 2002 toch een zwakkere lichting zijn dan de junioren vergeleken met vorig jaar.!?

  • Mazzerati

    Zonder meer geen twijfel mogenlijk!!

  • Theo Hartogs

    Het heeft weinig zin om 2 groepen met elkaarte vergelijken als zeniet samen rijden. Je moet kijken wat voor renners er bij de nieuwelingen rijden die aanvallend zijn, al proberen een koers te maken n ook nog niet uitzonderlijk groot zijn voor hun leeftijd. Dan denk ik dat er heel wat toppers in spé bij de nieuwelingen rondrijden.

    Ady van Stiphout , Ricardo van der Velden, Jan Verhaegh, Teun Mulder etc.

    In ieder geval kunnen we constateren datmet name Breda Knooppunt en Buitenlust serieusmet hun nieuwelingen bezig zijn én dat is een voorwaarde om op de lange duur je te ontwikkelen.

    Ik vind dat er met name in de lichting 1ejaars aardig wat talent zit.

    Of zij zich verder ontwikkelen naar het niveau van de junioren als ;

    Lars Boom, Eddy van Ijzendoorn , Joost van Leyen hangt van veel zaken af.

    Maar ieder jaar wordt gesteldt dat het niveaulager is. Ik denk het van niet. Wat wel een feit is dat we steeds minder renners krijgen die de aanval durven te kiezen, zoals bv Ricardo in de Flevotour. Dat is niet de schuld van de rennersmaar van veel begeleiders die nieuwelingen al veels te veel in een tactisch concept duwen.

    Lekker aanvallen, daat verbeter je jezelf mee.

    Wieniet waagt wie niet wint !!!

  • Mazzerati

    Addy van Stiphout een aanvaller? Jij kunt een krokodil laten lachen Theo, echte humor Theo!!!! :):) Ga zo door Theo. Addy is een sprinter die zijn mannetje goed in de gaten weet te houden en dan d.m.v. zijn sprint het vermoeide mannetje verslaat. En ik vertel jou dat het vermoeide ventje, die de kastanjes uit het vuur haalt, eerder een coureur wordt dan iemand die een ander laat fietsen en hem dan verslaat, zoals Addy zijn strijdwijze is. Erg jammer want Addy is verder een goed ventje.

    En Theo, het niveau van “fast Eddy” bij de junioren is nog maar erg pover ondanks zij overwinningen in een paar kermiskoersjes. En ik moet nog zien of hij nog wel terug komt op dat niveau.

    En Theo, ik ben er van overtuigd dat ploegleiders nog geen invloed uitoefenen op deze nieuwelingen betreffende hun aanvalslust. Als ik terug kijk naar de jeugd was er altijd een zeer groot verschil tussen de renners die nu junior zijn en de renners die nu nieuweling zijn. Er werd bij de oudere jongens al veel meer aangevallen en gestreden en dat zie je nu terug.

  • Theo Hartogs

    Hallo zeg

    Ik zit hier niet om bv Ady te verdedigen. Maar tijdens het DK zuid oost rijdt hij wel als enige naar de koploper toe en doet veel werk. Dat hij een goede sprinter is kan hij ook niets aan doen. Sprinten is ook een kunst !!!

    Ik ben bv geen fan van Chipo,maar het is weleen kunst om zoveel koersen te winnen. Je kunt iemand toch gewoon waarderen ook als je geen fan bent.

    En over “fast Eddy”" het is makkelijk omiemand neer te sabelen als hij watminder rijdt. Dat wilnog niet zeggen dat hij geen goed renner is.

    En over het tactisch inperken, luister dan maar eens goed bij een nieuwelingen koers naar geluiden langs de kant.

    Ik zie regelmatig hoe bij de nieuwelingen grote clubs de wedstrijd beslissen omdat ze in de meerderheid zijn. Kreeg Thijs v Amerongen in Apeldoorn niet een zwiep toen hij achter een koploper aanwilde van een ploeglid van dekoploper ?

    Dit soort manieren gebeurt al heel lang maar nog steeds te veel.

    Ontkennen van dit soort tactiek is naar mijn mening jekop in het zand steken, maar uiteraard mag ieder zijn mening hebben. De toekomst zal het leren of de lichting nieuwelingen straksminder is.

    Laten we voorlopig maar lekker genieten van veel strijd bij de wedstrijden

  • WdG

    inderdaad wie niet waagt wie niet wint en wie niet n**kt krijgt geen kind. maar die van stiphout is maar een plakkerd, waarvan er helaas nog altijd teveel zijn

  • Mazzerati

    Theo toch, ik sabel “fast Eddy” niet neer maar ik constateer alleen maar en ook ik hoop dat hij weer terug op niveau komt. Er zijn bij de nieuwelingen alleen maar sterkere ploegen omdat ze met meer renners mogen starten niet omdat ze meer kwaliteiten hebben zoals 't Luchtschip vorig jaar, met IJzendoorn-Kessel-Langeveld-Alloo, die konden als ze wilden het hele peloton domineren maar doordat ze vaak onenigheid hadden konden ook andere renners hiervan profiteren (Sluimer, Pieters,v.d.Wal) Zulke sterke ploegen zijn er toch niet meer bij de nieuwelingen op basis van die kwaliteiten. Bij de junioren hebben we Nijdam/Bloks waar Langeveld-v.Heeswijk de scepter zwaaien. Nee Theo je hebt geen gelijk.

  • mening gever

    Ik ben van mening dat de lichting junioren van afgelopen 2 jaar het sterkste was van de afgelopen jaren. Kijk alleen maar naar het aantal kanshebbers bij een koers. Het waren gewoon 20 a 30 renners die konden winnen. Nu zie ik echter steeds de zelfde namen terug komen. Ook als ik na de gemiddeldes van de wedstrijden kijk ligt die nu meestal een stuk lager. Ook al kun je het daarmee niet vergelijken. Maar toch.

  • Kenner

    Tjonge jonge, wat een wielerprofeten zijn het hier zeg…

    Kennelijk weet iedereen hier hoe de wielertoekomst er uit gaat zien en hoe renners zich in deze toekomst gaan ontwikkelen.

    Wat ik echter gemist heb is één woordje!

    Slechts een woordje maakt voor mij het verschil tussen een geslaagde of niet geslaagde wedstrijd.

    “PLEZIER”, heren!!!

    Plezier dat de rennertjes/stertjes hebben tijdens het beoefenen van de zware sport die wielrennen nog steeds is.

    Wat maakt het nou uit of de ene renner de andere renner in de sprint de das omdoet??

    Of dat de ene renner wel een aanvaller is en de andere afwacht tot de sprint??

    Elke wedstrijd wordt immers toch alleen maar “gewonnen”???

    De eerste wint van de tweede, de tweede van de derde, de derde van de vierde, enz., enz..

    Echter als ik de mening hier zo zie dan weten jullie nu al wie er in de toekomst de grote kampioenen gaan worden.

    Hoezo, “een sterkere of zwakkere generatie nieuwelingen of junioren dan verleden jaar”???

    Wie een dergelijke mening heeft over sporters, die amper 18 jaar oud zijn, dan vind ik jullie duidelijk van de pot gerukt.

    Nogmaals heren, “PLEZIER”, daar zou het in deze leeftijd om moeten gaan, terwijl jullie het hier alleen maar aan “winnen” of “verliezen” hebben.

    Een schande (!!!), dat vind ik het!!

    Als alle Nederlandse nieuwelingen- en junioren-begeleiders deze mening hebben, dan kunnen we net zo goed het wielerboek dicht doen en gaan sjoelen of klaverjassen!!

    Gelukkig weet ik dat er ook nog begeleiders zijn die gewoon “gezellig” met een groepje renners stad en land afrijden om hun pupillen op een gezonde manier de kneepjes van het wielrennen te leren.

    En daar hoort nou eenmaal het leren verliezen ook bij, evanals het “leren” winnen.

    Heren herpak uzelf en wordt weer gewoon de wielerliefhebber die jullie kennelijk vroeger waren en verwacht van onze toekomstige kampioenen op deze jonge leeftijd a.u.b. geen wonderen die ze toch niet waar kunnen maken.

    Mvrgr,

    Kenner (die in het begin zo vaak “mocht” verliezen, om later (toen hij groot en sterk was…) aan de overwinningsbloemen te mogen ruiken)

  • BdeVries

    Kenner is scherp vandaag!

    En hij heeft gelijk.

    Voor hen die zoeken naar “ toppers in spe' ”

    Kijk eens de uitslagen in oude Wielersporten of Wielerrevue Nationaal na

    Dan zie je dat er maar een klein percentage van de nieuwelingen en junioren toppers later echt doorbreekt.

    Of nog potten breekt, of zo ie zo nog fietst

    Nu ben ik geen kenner, maar ik ken “Kenner” pas sinds hij als amateur rondreed.

    (Niet bij de hondenbrokken maar aan de drank)

    Of hij ook als nieuweling of junior heeft gefietst ??

    Of bij de Aspiranten ?

    Hij was in ieder geval ook geen topper in spe'

    Eerst maar lekker voor de kat z 'n viool hard rijden, dan zien we later wel weer