Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boonen opnieuw betrapt!

  • Stümpert

    Hoezo is het zeker dat deze cocaine niet gebruikt werd om een training door te komen? Het lijkt me juist dat op dit tijdstip, wanneer de motivatie om te trainen na zo'n Parijs Roubaix toch minder is dan voor een grote wedstrijd, iemand grijpt naar dit soort middelen, om de uren peddelen door het Vlaamse Land wat op te leuken. Overigens denk ik zelf dat het ook wel recreatief gebruik zal zijn. Ik kan me namelijk voorstellen dat je met cocaine eerder een heleboel voorraden energie onnodig er doorheen jaagt ipv dat je gericht bezig bent je lichaam te trainen.

  • Just

    En laat je collega's, ploegleider en sponsor maar in de steek. Wat een clown.

  • Nürburgring78

    Ik laat me niet uit over de schuldvraag want de UCI-regels voorzien niet in straffen mbt coke-gebruik bij out-of-competition-controles en waarom zou dit bij herhaling dan wel gelden? Maar iemand die een jaar later nog steeds gebruikt lijkt me eerder een verslaafde die hulp nodig heeft en ik hoop dat hij die gaat zoeken.

    Het is diep-triest voor alle betrokkenen maar het lijkt me geen doping-affaire omdat het niet tegen de regels is.

  • Nürburgring78

    Ik lees nu dat er bij de eerdere vrijspraak voorwaarden gesteld zijn mbt recidive.

  • Lucas

    Dat is strafrechterlijk gezien, qua al dan niet de dopingregels overtreden heb je gelijk.

    Blijft staan dat bijvoorbeeld de ASO haar eigen regels hanteert en Boonen met zekerheid zal uitsluiten van deelname.

  • RoelNL

    Misschien werkt het ook wel heel goed als maskeringsmiddel…

  • Sub Culture

    Ik denk dat er in Nederland een verkeerde perceptie bestaat wat betreft de godenstatus van Boonen hoor. Van de wielerliefhebbers in Vlaanderen zijn er minstens evenveel tegen als voor Boonen. Of toch ergens in het midden, ik reken mezelf daarbij. Ik bewonder 's mans kwaliteiten als wielrenner, maar als ik hem voor de microfoon hoor dan knap ik daar op af, zijn coke-uitspattingen helpen daar niet veel aan.

    In Vlaanderen zijn er maar 2 echte wielergoden en dat zijn Merckx en jawel VDB.

    Want hoe hard Boonen ook werd toegejuicht in 15x rond de kerktoren en dan nog een keertje, als het fenomeen uit Ploegsteert er ook aan de start stond, werden eerder gehaalde decibels moeiteloos overtroffen.

    Soit, volgens mij stopt Boonen met wielrennen.

  • DeRosa

    Erg sneu voor de man in kwestie, ik heb het altijd een groot renner gevonden en vind dat nog steeds. Waaschijnlijk is de druk toch te groot voor deze toch normale jongen en vergrijpt zich dan naar deze middelen.

    Van deze drug ga je bepaald niet harder fietsen dus dat zal de reden wel niet zijn geweest of wordt het nog steeds gebruikt als mascerings middel??????

    Blijft erg jammer voor een renner van zijn caliber….eens het boegbeeld van het “nieuwe” wielrennen…….tja!

  • hinault

    Buiten competitie, lees wel!

  • Andere Peter

    Exact. Om die reden is cocaine zelfs ook prestatiebevorderend in een periode dat een renner enkele weken geen wedstrijden rijdt. Het kan helpen bij wat Wuyts mooi noemde ‘decompressie’. Stoom afblazen na een periode waarin de druk fysiek maar vooral psychisch werd opgebouwd. Qua timing past het zo perfect in Boonens seizoen, net als vorig jaar trouwens! En wie beter tot psychische decompressie komt, kan zich daarna weer beter opladen voor een nieuwe piekperiode (of lange trainingen).

    Van een profrenner mag je eisen dat hij elke associatie met verboden substanties vermijdt. Voor iemand met de ervaring en waarschuwing van Boonen is dit absoluut niet goed te praten met bagatelliseringen als: je gaat er niet ‘harder van fietsen’, ‘hij deed het buiten competitie’ of ‘het was maar eenmalig op een feestje’.

    Heel jammer, ik heb sympathie voor hem, maar het is niet anders. Hij gaat op een zijspoor komen. Ik verheug mij wel op de Ronde van Vlaanderen 2012. Dan moet hij zijn herintrede kunnen maken in zijn koersen.