Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boonen opnieuw betrapt!

  • Blueprint

    Heeft de Duitse TV al gedreigd om Parijs-Roubaix nooit meer uit te zenden?

  • Andere Peter

    Dat is niet relativeren, dat is de realiteit negeren.

    1. Natuurlijk kan hij wel geschorst worden. Al was het maar door de ploeg, die er echt heel slecht op komt te staan in sommige landen, als ze nu (weer) niet ingrijpen. QS zal tourstart voor de ploeg niet in gevaar willen brengen. Die gaan hem schorsen.

    2. Als je niet begrijpt dat een wielrenner die cocaine gebruikt de sport ernstig in diskrediet brengt, dan heb je niets begrepen van beeldvorming en media. En zonder beeldvorming en media is er geen profwielrennen: daar draait alles om, in het positieve (sponsoring).

  • Lucas

    :D

  • Nürburgring78

    Dan wordt het tijd dat men middelen waarvan bewezen is dat het andere middelen maskeert ook op de verboden lijst zet. Ik meen me te herinneren dat Delgado ooit de Tour won omdat het maskerings-middel dat hij gebruikte destijds nog niet op de zwarte lijst stond.

    Bovendien vind ik het als leek ook een beetje vreemd dat je coke buiten competitie-verband wel mag gebruiken volgens de UCI-regels.

    Drugs-gebruik wordt zo in feite gestimuleerd als het andere middelen maskeert waardoor je in de training dieper kan gaan lijkt mij.

    Bovendien richt regelmatig coke-gebruik veel schade aan, is het ook voor niet-sporters een verboden middel en is het erg verslavend. Het lijkt mij raadzamer om het ook bij out-of-competition-controles op de zwarte lijst te zetten.

  • Andere Peter

    Ik denk heel vrijzinnig over drugsgebruik. Ik vind de NL wetgeving ook beter dan de Belgische. Van mij mag iedereen doen wattie zelf wil. Ik zal Boonen dus persoonlijk ook niets verwijten, sterker nog, misschien is zijn profiel, door Merijntje gekenschetst als “rock ‘n’ roll” in mijn ogen zelfs aantrekkelijker geworden hierdoor. Alle steun dus voor de legitieme opvatting van velen dat cocaine op een feestje buiten werktijd moet kunnen.

    Maar dat is even niet de kwestie. De vraag is nu even niet of wij het met drugswetten en dopingregels eens zijn. Boonen kent de wereld waarin hij leeft. Boonen kent de wetten van zijn land en de regels van zijn sport. Hij weet ook hoe beeldvorming in de media werkt. Of het nu rechtvaardig is of niet (ik denk het niet), hij wist welke mechanismen er in werking zouden treden met zijn herhaalde coke-gebruik. Vooral DAT maakt zijn gedrag verwijtbaar en onverantwoord. Immense kapitaalvernietiging voor Boonen zelf, QS, het wielrennen als geheel, maar bv ook de Giro.

    Hij hypothekeert hiermee zijn eigen carrière, maakt het zijn werkgever (opnieuw) heel erg moeilijk draagt bij aan de (verdere) verslechtering van het beeld over het wielrennen buiten het wielrennen.

  • Lucas

    “”Dan wordt het tijd dat men middelen waarvan bewezen is dat het andere middelen maskeert ook op de verboden lijst zet. Ik meen me te herinneren dat Delgado ooit de Tour won omdat het maskerings-middel dat hij gebruikte destijds nog niet op de zwarte lijst stond.“”

    Klopt, Pedro Delgado gebruikte probenecide, een maskeringsmiddel dat toen helaas nog niet op de UCI-lijst stond. Wel reeds op de IOC-lijst en dat maakt het extra zuur. Anders was Steven Rooks de derde Nederlandse Tourwinnaar geweest..

  • podium3

    Levere is hypocriet mannetje die virenque terug liet in het peleton, Ik denk echt niet hij Boonen gaat ontslaan.

  • JasperK

    De Rat kan het natuurlijk niet laten om ook even te reageren:

    Marc Madiot (ploegleider Française des

    Jeux): "Dit is een stap te ver, dit is

    twee keer een stap te ver. Ik ben ont-

    goocheld en ontmoedigd. Voor de jeugd

    is dit geen mooi voorbeeld."

  • Lucas

    HELEMAAL mee eens, JasperK..!

    Men heeft het hier op het forum wel eens over Lefevere die boter op zijn hoofd zou hebben, nou Marc Madiot heeft dan een hele boterfabriek op zijn hoofd..

  • Andere Peter

    Marc Madiot kan een @!#$ de behanger zijn, maar het citaat dat hierboven staat is inhoudelijk volkomen juist.